Světelná křižovatka u Porákova mostu na hlavní dopravní tepně Českého Krumlova silnici I/39 se od soboty dočkala zásadní změny, přestavby na kruhový objezd.

Kruhový objezd sestavený z takzvaných city bloků budou muset motoristé zvládat minimálně po celou dobu prací na skále, tedy nejméně rok.

"Předpokládám, že by provoz v centru města měl být plynulejší než při řízení světelnou signalizací,“ uvedl k situaci vedoucí městského odboru dopravy Miroslav Hála.

Doplnil, že provoz na silnici budou chránit opěrné zdi nebo sítě. „O případných uzavírkách a dalších dopravních omezeních bude rozhodovat Jihočeský kraj. Občany o nich však budeme průběžně informovat,“ ujistil Miroslav Hála.

Skála Pod Kamenem je podle starosty Luboše Jedličky posledním nezabezpečeným skalním masivem ve městě. „V uplynulých letech už byla sanována Havraní skála a také kamenné bloky Pod Svatým Duchem a v Rybářské ulici,“ připomněl starosta.

Ke vzniku kruhové objezdu přispěl i stav světelné signalizace na křižovatce. Ta by nutně potřebovala výměnu za novou. "Ovšem vzhledem k tomu, že nová by měla stát skoro dva miliony korun, nechali jsme si zpracovat i záměr vybudování kruhového objezdu z deltabloků,“ nastínil včera starosta Českého Krumlova Luboš Jedlička. Tato varianta totiž vypadá v tuto chvíli jednak levněji a jednak i praktičtěji.

Dopravní odborníci policie i krajského úřadu dali projektu posvěcení. „Od září by se navíc mělo začít se sanací sousedící skály Pod Kamenem. Pokud by se při ulehčení dopravní situaci v těchto místech kruhový objezdu osvědčil, udělali bychom z něj trvalé řešení křižovatky,“ dodává starosta s tím, že objezd musí být v tomto případě postaven ještě do začátku sanace skály.

Výsledkem by mělo být zrychlení průjezdu mnohdy kritického dopravního místa.