Nejlevnější, takzvaně nultá varianta rekonstrukce českokrumlovského autobusového nádraží by měla, podle právě zhotovené kalkulace, stát 47 milionů korun.

Vedení Českého Krumlova si nechalo tuto možnost propočítat od architekta poté, co se zastupitelé před dvěma měsíci nepřiklonili k tomu, aby se celý prostor poskytl případnému budoucímu zájemci ze stran developerských firem (Čk Deník 26. dubna). Nultá varianta přitom brala v úvahu pouze nejnutnější rekonstrukce stávající budovy nádraží a autobusových stání.

I tak se z ní rázem stala varianta šestinulová a tím pádem velký problém. Zatímco ostatní možnosti změn tohoto území by financoval někdo jiný, tyto opravy by muselo samo město. To ale už deklarovalo, že takové peníze v letošním rozpočtu připravené nemá.

Podle zastupitele Stanislava Trnky (KSČM) je částka 47 milionů příliš vysoká. „Nulovou variantou jsme pochopitelně mysleli pět až šest milionů na konzervaci stavu s mírným vylepšením a dejme tomu snížení kapacity parkování pro autobusy. Ale 47 milionů, to bychom neustáli ani zprava, ani zleva,“ okomentoval včera svůj první dojem z aktuálních čísel zastupitel Trnka.

Samé nuly

Podle starosty Luboše Jedličky (ODS) je ještě jedna možnost: „Velká budova se může teoreticky zbourat a vedle by se postavila malá administrativní budova se sociálním zázemím. Do 16. června chceme nechat propočítat ještě i tuto možnost,“ upřesnil starosta s tím, že zastupitelé tak budou moci na konci června vybírat ze tří teoretických cest, jakými se dlouhodobý problém autobusového nádraží může řešit, protože šance nabídnout prostor nějakému jinému investorovi je stále ještě možná. Pokud se ovšem takový zájemce skutečně najde. Pokud ne, bude muset jít město pravděpodobně cestou nejmenšího finančního odporu. Případné zbourání současného objektu na nádraží a výstavba menšího už by se možná do několika mála milionů mohla vejít. V řešení je to víceméně odnož nulové varianty a zavání nadsázkovým označením 00.

Vedle toho zůstává ve hře cesta, kdy se celý prostor přenechá developerské firmě, která by si jej pojednala dle svého uvážení. Mohla by tu postavit obchodní dům nebo byty, přičemž část pozemku by ponechala k původnímu využití, tedy jako autobusové nádraží.