Okružní autobusová linka fungující ve městě jako hromadná doprava má své výhody i nevýhody. Například na sídlišti Mír v místech, kde naproti sobě přes ulici leží protilehlé zastávky jedné a téže trasy. Někteří cestující stojí a čekají spořádaně na zastávce směrem do města. Jiní přejdou silnici na protější zastávku směřující na opačnou stranu a nasednou do autobusu, který se vlastně na totéž místo za několik minut vrátí. Přijedou tak už na zastávku, na které před chvílí čekali, jako sedící, nemoknoucí, nemrznoucí pasažéři, někdy i s výhodou toho, že pokud by na původní zastávce čekali, už by se pro ně nyní nenašlo volné místo k sezení. Řeknete si, banální situace. Přesto už vyvolala i silné emoce.
„Zdálo by se, že přepravci bojují o své zákazníky. V Českém Krumlově to ovšem vždy neplatí,“ posteskl si naší redakci Lukáš Jiříkovský a pokračoval: „ Jak jinak si vysvětlit počínání řidiče kolečka, tedy okružního autobusu, který pravidelně odmítá pasažéry na zastávce Mír. Tvrdí jim, že pokud jedou do města, musí počkat, až udělá oblouk do Tovární ulice, a pak je teprve naloží. A co si prý vůbec myslí, zaplatit by museli 12 korun. Takto to řidič tvrdil naposledy na prvního máje v 8,23 hodin a vykázal dva cestující.“ Podle svého názoru byl Jiříkovský zcela jistě v právu, ale další debatu s řidičem odmítl prý jenom proto, že mu bylo líto cestujících, kteří v autobuse seděli a chtěli pokračovat v jízdě. Pocit křivdy a nedůvěry v přepravce, kterého reprezentuje takový řidič, ovšem zůstal.
„Všeobecně platí v dopravě už asi padesát nebo šedesát let pravidlo, že cestující má jet k cíli nejkratším směrem, tak proč nastupovat o několik zastávek dříve?“ uvedl vedoucí oblasti provozu Karel Holan a dodal: „Řidiči už jsou ale poučeni, aby se lidí neptali a nechali je nastoupit kdekoliv. Navíc prodat jízdenku za 12 korun by jim ani strojek nedovolil.“ Podle Holana je ale fakt, že tímto mohou nastat problémy mimo jiné třeba s přepravou dětských kočárků, protože autobus smí převážet maximálně pouze dva.