Když se k městským serpentinám připočte možnost povodňového zatopení některých příjezdových ulic, jako Chvalšinské nebo Pod Kamenem, pak se jeví řešení dopravy v Č. Krumlově bez velkých investic a změn jako nemožné.

 

Kolik stojí objezd?

„Cena kruhového objezdu často záleží na tom, jaké jsou v daném místě nutné překládky inženýrských sítí, tedy překládky plynu, kabelů a podobně. Může to být pět milionů korun, nebo i víc,“ nastínil vedoucí českokrumlovského odboru dopravy Miroslav Hála.

„Řádově stojí stavba desítky milionů,“ uvedl včera k ceně kruhového objezdu Josef Pešl, ředitel jihočeského Ředitelství silnic a dálnic.

 

Sídliště Mír

Se čtvrtým kruhovým objezdem, který by měl zajistit nový vjezd na Mír, se ve městě počítá už delší dobu. Je uveden v územním plánu, odsouhlasen krajským úřadem i policií. Jeho budoucnost ale závisí i na celkovém pojetí volného území. To by mělo sloužit jak pro dostavbu sídliště, tak možná i pro další supermarkety, parkoviště a podobně.

 

Trojice

Kruhový objezd U Trojice už byl několikrát zmiňován,jako příliš úzké hrdlo, pro vjezd do centra města. „Jednou z krizových situací, která může ohrozit chod města, je možnost větší a vážnější dopravní nehody právě na kruhovém objezdu U Trojice,“ uvedl během zasedání bezpečnostní rady města Pavel Novák. Ten zastává funkci bezpečnostního ředitele městského úřadu.

Mlýn a Špičák

Na křižovatce u Vošahlíkova mlýna je světelná signalizace těsně před koncem své životnosti. V dohledné budoucnosti ji čeká buď výměna signalizace, nebo přestavba na kruhovou křižovatku. Podobně volají někteří občané, ale i vedení Českého Krumlova, i po změně u nedalekého Špičáku. Jak už jsme informovali (Čk Deník 15. 2. 2008) Ředitelství silnic a dálnic tento krok zamítlo, nebo přinejmenším odložilo o nejméně pět let.

„Tam nejsou splněna ta nejdůležitější kritéria pro takovou stavbu,“ okomentoval tento stav ředitel jihočeského Ředitelství silnic a dálnic Josef Pešl. „Za poslední rok byly v těchto místech pouze čtyři dopravní nehody a křižovatka je ve tvaru písmene T. Kruhový objezd se častěji staví u víceramenných křižovatek. Navíc souběh okolních navazujících křižovatek, tedy světelné a kruhové na silnici I/39, také nepřispívá plynulosti dopravy,“ shrnul Josef Pešl.

Celý článek o plánované výstavbě kruhových objezdů v Českém Krumlově hledejte ve středečním (20. února) vydání Českokrumlovského deníku.