Časy jízd nízkopodlažního autobusu místní linky, takzvaného Kolečka, které zastupuje městskou hromadnou dopravu, se v jízdních řádech dočkají zvýraznění. Navíc by tento autobus mohl dostat během letošního roku podobně stavěné dvojče.

„My jsme za město chtěli, aby byl nízkopodlažní autobus v jízdních řádech zvýrazněn, protože smysl této služby je vědět i kdy přesně během dne pojede,“ přiblížila včera místostarostka Jitka Zikmundová jednání mezi českokrumlovskou radnicí a vedením firmy ČSAD Autobusy České Budějovice. Nízkopodlažní autobus se totiž střídá s klasickými a doposud nebylo v jízdních řádech poznat, kdy vlastně který jede.

Takto uvažovalo i nemálo občanů města, kteří jsou buď tělesně postižení, zraněni, nebo mají jiný důvod pro jeho využití. „Je to určitě dobrá věc.“ „Jezdí se v něm velmi příjemně.“ Takto a podobnými reakcemi hodnotí vlastnosti autobusu už od jeho jarního nasazení, ovšem v kontextu by zvýraznění skutečně také přivítali.

Pokud by podle místostarostky měli českokrumlovští občané i další připomínky a potřeby podobného typu, není vyloučeno další jednání mezi městem a firmou.

„Doposud jsme linky tohoto autobusu ani sami nezvýrazňovali, protože například kvůli objížďkám při loňských rekonstrukcích mostů a silnic ve městě nebylo mnohdy možné, aby autobus jízdní řád dodržel,“ uvedl objektivní důvody obchodní ředitel ČSAD Autobusy Vladimír Homola.

A kdy se strojový park rozroste? „Nízkopodlažní autobus je více než o třetinu dražší, než klasický,“ konstatoval včera ředitel ČSAD Autobusy České Budějovice Jiří Polák. „Chceme v tomto roce požádat o dotaci na nový, pokud by nevyšla, koupíme alespoň ojetý,“ doplnil ředitel.