Nové logo má napomocik propracovanějšípropagaci města. „Logotyp vychází z potřeby zdůraznit zeměpisnou polohu. Je na něm vyobrazená poloha Horní Plané, což je jako hlava přehrady. Na druhé straně je to symbol, který zobrazuje siluetu člověka v pohybu, sportovce nebo třeba tančícího člověka. V poslední řadě je to možná i ztělesnění ženského rodu,“ vysvětluje starosta města Jiří Hůlka.
Logo bude používat hlavně Kulturní a informační centrum Horní Planá, také samotné město pro svoji oficiální korespondenci a poté takzvaná třetí strana, jak ji starosta pojmenoval, což by měli být místní podnikatelé, média, spolky, sdružení a neziskové organizace.
Celá myšlenka na vytvoření loga vznikla již před více než deseti lety, kdy se město nechalo inspirovat sousedy ze západu. Celý nápad ale nakonec zapadl. Velkým impulsem k návratu ke staré myšlence byl minulý rok získaný grant od Jihočeského kraje na vytvoření pěti projektů, které zahrnovaly internetové stránky města, vybavení informačního centra, částečně mzdy pro zaměstnance informačního centra, propagaci města a vytvoření loga. Konečné logo bylo nakonec vybráno ze dvou návrhů.