Stále se pracuje na rekonstrukci Porákova mostu, která je plánována až do konce listopadu tohoto roku. Stejně jako v případě silnice Objížďkové je i tady investorem Jihočeský kraj. Skloubit finance krajské i městské s vhodnými termíny je kromě staveb také druhem umění.

Své si v dohledné době vyžádá i most u Českobudějovické brány a nejen on. I mosty a lávky v samotné centru volají po opravách.
„Já mám obavu, že Lazebnický most do příštího jara nevydrží,“ konstatoval na čtvrtečním jednání zastupitelstva radní Antonín Princ. „Bylo by vhodné, abychom se velmi intenzivně zabývali možnou nápravou a aby odbor investic připravil případný rozpočet této opravy. Most je opravdu v zoufalém stavu.“

„Stav mostovky Lazebnického mostu neumožňuje jednoduchou opravu, protože je tak silně zatížen jak automobily, tak chodci, že prkna už přestávají držet formu a nedrží v nich ani hřebíky,“ komentoval tuto situaci dnes už bývalý ředitel Služeb města Josef Pešl.

„Čeká nás ještě oprava viaduktu na Špičáku, ze kterého už padá beton a čeká nás i lávka pro pěší mezi ostrovem a Plášťovým mostem. To jsou stěžejní věci, které teď řešíme, a sháníme na ně peníze,“ dodalstarosta Českého Krumlova Luboš Jedlička.

Plánované přemostění prostor od pivovarských zahrad k takzvané „Myší díře“ dál na Třetí meandr, které v návrzích studií vytvořili studenti architektury, a přemostění údolí mezi sídlišti Za Nádražím a Mír zatím podle starosty nejsou takovou prioritou jako zmiňované mosty a lávka.

Více se dozvíte v dnešním(úterý 3. července)vydání Českokrumlovského deníku.