Zatímco v Českých Budějovicích právě dávají do provozu nové autobusové nádraží evropských parametrů, Českokrumlovští si musí nechat zdát byť o jakémkoli. To současné je naprosto posledním z bývalých okresních měst a dělá široko daleko ostudu.

Dlouhodobé tahanice o jeho přestavbě vyvrchlily před měsícem, kdy zastupitelé města posoudili situaci jako právně neudržitelnou a vypověděli všechny dosud učiněné kroky. Udělali tak tlustou čáru za přípravou této investice. Na vedlejší koleji zůstaly Českobudějovické pozemní stavby (ČBPS).

Stalo se však to, co se dalo očekávat. ČBPS prostřednictvím svého právního zástupce poslaly tento týden dopis, s nímž se ve čtvrtek večer seznámili i zastupitelé. „Žádají jasné vyjádření, co je revokací usnesení přesně míněno. Současně uvádějí, že že pokračují v přípravách na realizaci zakázky,“ uvedl starosta Luboš Jedlička.

To, že k tahanicím zřejmě dojde, předpokládali zastupitelé již při svém únorovém rozhodnutí. Investor připomněl, že celý projekt ho do té doby stál více než 4,5 milionu korun bez DPH. „To nechť případně posoudí soudí. Naprosto ale nerozumím tomu přístupu, když při projednávání této záležitosti na minulém zastupitelstvu přítomný zástupce firmy řekl, že způsob řešení se zdá logický, a teď chtějí vysvětlení,“ zvýšil hlas zastupitel Milan Marko.

Jisté tak je, že nádraží si na stavební kopnutí počká. Měsíc si počká na vyjádření města i firma. „Chtěli vyjádření do 30. dubna, což bylo nerealizovatelné. Na dubnovém zastupitelstvu probereme, co dále s autobusovým nádražím, což bude i odpovědí ČBPS,“ říká starosta.