„Chybí tu hlavně příjemné zázemí pro cestující," říká Antonín Mašek z Českého Krumlova. „Lidé, kteří na nádraží čekají, jsou vystaveni nepohodlí na nástupištích i v hale," míní. „Když sem přijíždějí turisté až z Japonska, koukají překvapeně jako blázni, jak nádraží vypadá," kroutí hlavou českokrumlovská rodačka Alena Slavětínská, která je nyní z Prachatic.

Přípravy na rekonstrukci nádraží však neusnuly. „Vytvoření projektu na přestavbu autobusového nádraží zůstává klíčovým úkolem letošního roku," ujistil Miroslav Reitinger, jednatel Českokrumlovského rozvojového fondu (ČKRF), jenž je dceřinou společností města. „Máme na to připravené peníze."

A to i přesto, že v Podnikatelském plánu ČKRF na rok 2015, který nedávno po zastupitelích schválila i rada města, o projektu autobusového nádraží není ani zmínka. „Protože projekt nemá ještě konečnou podobu," vysvětluje Miroslav Reitinger. „Jsme ve fázi, kdy zvažujeme jednotlivé možnosti a varianty." Vedení fondu předpokládá, že změnu podnikatelského plánu týkající se hotového projektu autobusového nádraží, předloží do dvou měsíců, tedy na přelomu května a června.

O čem při tvorbě projektu uvažují, naznačuje jednatel: „Počítá se například s tím, že by se výpravní budova přestavěla na vícefunkční objekt, který by efektivně využívali cestující i město. Chceme tam vytvořit zákaznický servis. Tedy konkrétně by tam mohla být prodejna potravin, kancelářské zázemí, mohly by tam nabízet služby banka a pojišťovna."

„Hlavně ale aby tam cestující našli služby, které zvýší jejich komfort," říká Miroslav Reitinger. „Například tam chceme nabízet turistické informace formou obrazových interaktivních prvků, zajistit dostupný internet."

Přípravy projektu jsou pozdrženy. Miroslav Reitinger vysvětluje, že čekají na to, až se nyní s novým rozpočtovým obdobím objeví nové příležitosti na čerpání evropských dotací. „Ty nás pochopitelně enormně zajímají, protože kdyby se podařilo dotace získat, výrazně by se zlevnil celý projekt rekonstrukce," říká Miroslav Reitinger.

Co se týká varianty vybudovat autobusové nádraží u Chvalšinské silnice, tu odborníci na urbanismus a dopravu hodnotí, ale nádraží pravděpodobně zůstane tam, kde je. Plusy současného stanoviště pořád převažují. „Lokalita Chvalšinská bude řešena pravděpodobně jako přechodné autobusové nádraží," doplňuje Miroslav Reitinger, „které by sloužilo jako výstupní a nástupní terminál zájezdových autobusů."

To potvrzuje také starosta Českého Krumlova Dalibor Carda. „Vše směřuje k tomu, že autobusové nádraží zůstane na svém místě. Na Chvalšinské ulici bude během rekonstrukce pouze provizorium."

Autor: Pavel Pokorný