Město si připomíná patnácté výročí od zápisu na prestižní Seznam světového dědictví UNESCO.

„Dnes v 17.30 navštíví Český Krumlov i samotný Vilém z Rožmberka se svojí početnou suitou,“ připomněla včera Soňa Petráková z kanceláře starosty. Historický kostýmovaný průvod v podvečer nejprve zamíří na náměstí Svornosti, odkud se vydá Latránem ke klášteru Rytířského řádu křížovníků s červenou hvězdou. Tam se pak odehraje takzvaná Barokní noc včetně dobového osvětlení a závěrečného barokního ohňostroje.

 

Akce pro děti

Český Krumlov se snaží do programu oslav zapojit i místní, především děti. Právě jim je určena soutěž s názvem Průvodce mým městem aneb Děti pro UNESCO – UNESCO dětem, vyhlášená v polovině září.

„Vyzvali jsme školní kolektivy, aby vytvořily netradičního průvodce městem pro své vrstevníky. Záleželo jen na invenci a nápaditosti žáků, jakou formu zvolili,“ vysvětluje místostarostka Českého Krumlova Jitka Zikmundová s tím, že podmínkou soutěže je, aby žáci uměli svá díla veřejně představit.
Stane se tak právě přesně v den zápisu města na Seznam UNESCO, tedy 4. prosince. Nejprve dopoledne v Regionálním muzeu, kde jednotlivé práce zhodnotí kromě odborné komise i sami žáci a studenti, tedy ti, kterým jsou průvodce určeny především.

„Kdo se stane vítězem, se dozvíme večer v zámecké jízdárně při slavnostním vyhlášení výsledků v průběhu koncertu souborů Základní umělecké školy Český Krumlov,“ dodala místostarostka.

 

Město má spot

Český Krumlov si daroval k patnáctému výročí zapsání na prestižní Seznam světového dědictví propagační spot. „Krátký snímek ukazuje město jako památku UNESCO. Scénář upozorňuje především na historické památky, je v něm i odkaz na umělce Egona Schiele,“ nastínila podobu klipu mluvčí radnice Jitka Augustinová. Podle ní bude spot oficiálně představen dnes odpoledne v rámci tiskové konference na téma Český Krumlov - 15 let na Seznamu UNESCO.

V současné době je promítán ve všech kinech Cinestar v celé České republice i v kině JaK v Českém Krumlově.

„Klipem provází dvě osoby, které připodobňují dvě tváře města. Jednou je kejklíř plný elánu, dovádí a vnáší do města život a ruch. Druhou postavou je melancholická figura, která naznačuje, že město umí člověka pohladit po duši a dopřává mu možnost odpočinku a nerušené sebereflexe,“ dodala Augustinová.

Výrobu klipu hradilo českokrumlovské Městské divadlo ze svého rozpočtu částkou 300 tisíc korun.