Přestože již pár týdnů se po rekonstruované silnici jezdí, oficiálně se vším všudy slouží až od včerejška. Motoristé si zde s gustem užívají nový povrch, jakoby si chtěli vynahradit utrpení z dopravních komplikací v době oprav.

„Spěchalo se, aby práce za 25 milionů korun včetně DPH skončily před začátkem sezony. Pak následovalo přejímací řízení, které u takto náročné stavby trvá delší dobu. Odstraňují se za provozu různé závady a nedodělky,“ vysvětluje „zprodlení“ za investora vicehejtman Jihočeského kraje a současně i českokrumlovský zastupitel Robin Schinko.

Mnohým občanům města ale nejde na rozum, proč kraj platil opravu právě tohoto úseku mezi Českým Krumlovem a Větřním. Podle odborníků je ale rozhodujícím kritériem nejen podoba silnice. „Akce do výstavby vybíráme a zařazujeme nejen podle technického stavu, ale také podle důležitosti a dopravního zatížení komunikace,“ říká Robin Schinko a odvolává se na dopravní průzkumy na území kraje.

Jihočeský kraj už letos investoval opěrnou zeď na Kaplické silnici na výpadovce z města, teď Porákův most. „Ten bude bohužel dokončený až na podzim, protože tam technologie víc nedovoluje,“ připomíná vicehejtman. Jak naznačil, v Českém Krumlově se připravuje oprava Rožmberské silnice.

Podrobnosti hledejte dnes, ve středu 18. červnece, v Českokrumlovském deníku.