Českokrumlovský městský úřad zaměstnává 135 lidí.

Jen mzdový rozpočet v loňském roce přesáhl třicet pět milionů korun. A také takřka celý loňský rok se tady připravovaly zásadní reorganizační změny. Ty se spustily v říjnu.

 

Záměry

Jak před spuštěním reorganizace charakterizoval stav a záměry starosta Luboš Jedlička: „Jediná snaha ušetřit nemůže být motorem jakýchkoliv změn. Tím musí být i to, aby práce byla produktivní.“

Jak nastínil vedoucí nového odboru investic Lumír Luštický: „U nás zůstaly čisté investice. Konkrétně jsou to rozvojové projekty města, ale navíc se tady sumarizuje i problematika oprav městského majetku, místních komunikací, veřejného osvětlení nebo inženýrských sítí,“ dodal vedoucí s tím, že část těchto kompetencí dříve spadala pod odbor dopravy.

Pod odbor vnitřních věcí se přesunula matrika a také odbor sociálních věcí, školství a zdravotnictví se rozdělil na dva samostatné. „Záběr práce, novinky a změny, které vyplývají z nových zákonů, byl tak velký, že jsme považovali za nutné tyto odbory rozdělit,“ upřesnil k věci starosta Luboš Jedlička.

 

Výsledky

Podle vedení města tedy nešlo jen o peníze a úspory. Ale i tak se šetřilo. Celkový počet zaměstnanců úřadu se během posledních měsíců zredukoval na 135. Kancelář starosty jich zaměstnávala vloni 12, dnes tady pracuje sedm stálých zaměstnanců.

Více informací si přečtěte ve středečním (27. února) vydání Českokrumlovského deníku.