Pasažér nastoupil do autobusu, zaplatil jízdenku, vzápětí ji zmuchlal a založil někam hluboko do kapes. Okamžitě zapomněl, kde lístek má. Stejně jako řada dalších lidí, kteří se domnívají, že se v meziměstských spojích revizoři zkrátka nevyskytují. Na to, že značně hazarduje, upozornil Petra Krbu z Českého Krumlova řidič. „Lidé si myslí, že revizoři běžnými spoji nejezdí, což není pravda. Mnoho pasažérů lístek někam hodí hned po zaplacení. Nejhorší je, že to pak odskáčeme i my řidiči,“ poukázal šofér na málo známý fakt.

„Řidič má samozřejmě problém také. Má si pohlídat, zda si pasažér koupil jízdenku. Lidé nastupují předními dveřmi, takže musí kolem řidiče projít. Stávalo se totiž, že šoféři vozili své kamarády zdarma. Cestující by měl mít jízdenku u sebe po celou dobu přepravy. Pokuta činí 300 korun,“ upozornil generální ředitel ČSAD Autobusy České Budějovice Jiří Polák.

Lidé často argumentují tím, že se lístek někde ztratil. Zda mají pravdu, zjistí revizor podle strojku na výdej jízdenek, který si pamatuje, kolik se prodalo lístků na určitou trasu. Dokonce ukazuje, kolik by mělo v autobuse právě sedět lidí. „To mě dost překvapuje. Myslel jsem, že autobusy revizoři nejezdí. Pravdou je, že mi lístek často slouží jako záložka nebo zmačkaná kulička na hraní. Málokdy bych prokázal, že nejedu načerno,“ uvědomil si Petr Krba. Revizor může také stát venku a neplatiče zkontrolovat hned po výstupu ze dveří. „Opravdu se tak děje. Je to svým způsobem past. Mohou kontrolovat za jízdy, ale stejně tak při výstupu,“ potvrdil jeden z řidičů.

„Podle mě je to nesmysl. Když vystoupím, tak už může být každému jedno, zda mám lístek nebo ne. To bych se s revizorem klidně hádala,“ míní například Jana Kalistová z Českých Budějovic.