Časté kolony aut na křižovatce Třídy Míru u Špičáku jsou pro některé řidiče nepříjemné. „Auta se tady nemohou dostat na hlavní Chvalšinskou silnici, která je velice frekventovaná,“ upozornil českokrumlovský občan Jiří Foltin (Čk Deník 8. 2. 2008). „Řidiči autobusů vyjíždějící ze zastávky se zase těžko dostávají na Třídu Míru, po níž jezdí hodně aut na vlakové nádraží.“ Tuto situaci by podle něj měl vyřešil tolik potřebný kruhový objezd.

Vedení města se o nápravu v těchto místech několikrát pokoušelo. Ovšem ani pokus o zajištění výstavby okružní křižovatky na Špičáku v těchto dnech nevyšel.

„Předali jsme poměrně rozsáhlý materiál Ředitelství silnic a dálnic, ale jejich výsledné stanovisko je zamítavé,“ dodal k situaci starosta Luboš Jedlička. Ředitelství silnic a dálnic se zařazením výstavby okružní křižovatky silnice I/39 městské komunikace Třídy Míru do investiční přípravy nesouhlasí. Nebude také do jednotlivých akcí zařazena až do roku 2013.

Navýšení provozu osobní i nákladní dopravy za poslední roky v těchto místech prý nestačí. Křižovatky tohoto typu T se navíc neřeší změnami na kruhový objezd. Ty se provádějí pouze u čtyř a víceramenných křižovatek.