Město vybralo firmu pro vypracování dopravního generelu. Po létech bude konečně existovat platforma, na které je možné stavět.

„Komplexní dopravní koncepce je něco, co městu mnoho let chybělo," konstatuje místostarosta Českého Krumlova Josef Hermann. „Zadali jsme výběrové řízení na zpracovatele, do kterého se přihlásilo pět firem. Aktuálně jsme vybrali firmu, která podala nejnižší nabídku, milion a půl korun," dodává.

Hlásily se i firmy, které nabízely stejnou práci i za tři a půl milionu korun.
„Vybraná cena je pro nás milé překvapení. Pro jistotu jsme si ještě pomocí expertního posudku ověřili, zda je možné za tuto částku koncepci zpracovat. Byli jme ubezpečení, že ano. Rada tedy rozhodla, a nyní lze uzavřít smlouvu," konstatuje místostarosta.

Dopravní koncepce bude odbornou firmou zracovávána nejméně po dobu osmnácti měsíců.

„Na jejím začátku je nutno udělat směrové průzkumy, které budou velmi důležité i pro územní plán, který město v současné době také zpracovává," popisuje Josef Hermann kroky, které budou nyní následovat.

Město půjde krok za krokem po jednotlivých dopravních tématech a bude je postupně za pomoci expertní firmy řešit.
„Tak jako se nedá bez projektu stavět dům, nelze ani bez této koncepce řešit konkrétní opatření pro zkvalitnění dopravy v Českém Krumlově. Pro město i kraj bude tento materiál základním dokumentem pro konkrétní stavby, například pro realizaci nějakého obchvatu," vysvětluje českokrumlovský místostarosta důležitost kompletní dopravní koncepce.
„Kraj nám řekl jasně: Až budete mít tento rozbor, my na to navážeme," dodává.

Český Krumlov tedy učinil konkrétní krok k řešení situace, která začala být palčivá již před dvaceti lety a možná už i dřív.

„Ukazuje se potřeba veřejných investic do silnic a chodníků. Dostáváme se tak trochu i k futurismu. Aby bylo možno ulehčit přetížené křižovatce u Porákova mostu, nabízí se vést kolem města dva okruhy – jeden menší, druhý větší," řekl v Českokrumlovských listech v září 1996 tehdejší starosta města Jan Vondrouš.

„ Objevují se také úvahy o tunelu, který by mohl vést od Trojice na křižovatku pod nemocnicí. Odhadnuté náklady na jeho pořízení však dosahují půl miliardy – a to nemůže být městská, ale státní nebo společná investice," uvedl dále v rozhovoru tehdejší starosta.