Čísla červencové návštěvnosti potvrdila pokles návštěvnosti také na hradu Rožmberk. Jak jsme již informovali, nad výrazně menším počtem návštěvníků si stýská kastelánka hradu Dívčí kámen a tento jev pozoruje i správce zlatokorunského kláštera.

V prvním prázdninovém měsíci navštívilo hrad Rožmberk 16 400 lidí, zatímco vloni ve stejném období jich bylo 17 596. Celková návštěvnost hradu Rožmberk je letos oproti minulému roku nižší o třináct procent.

„Vloni byly výhodné státní svátky. Návštěvnosti nehrají do karet také extrémní horka, která letos pár dní byla,“ zdůvodnila včera kastelánka Andrea Čekanová.

Zcela opačnou situaci zažívá českokrumlovský zámek. V červenci památku UNESCO navštívilo 73 408 návštěvníků, což je o 5 408 více než před rokem. V úterý dokonce padl návštěvnický rekord, kdy si zámek prohlédlo 4 100 lidí.

Nové www stránky

Aby si jihočeské památky navzájem pomohly a lépe na sebe upozornily, sdružily se pod nové internetové stránky. A pomalu začínají slavit úspěch. Každá památka má na internetu svoji adresu, ale jejich weby jsou propojené a mají stejnou strukturu, díky čemuž jsou pro každého člověka přehledné.

„Ty stránky byly velice dobrý nápad, který může kladně ovlivnit návštěvnost. Jsem rád, že tímto způsobem dobře funguje spolupráce mezi památkami,“ řekl kastelán kláštera ve Zlaté Koruně Zdeněk Troup. „Za ty stránky jsme rádi. Přijali jsme obdobnou strukturu, díky níž lidé vědí, kam se mohou podívat,“ souhlasí i Čekanová.

Nové stránky krumlovského zámku ještě nejsou masově navštěvované. „Více lidí stále navštěvuje stránky města, kde má zámek svoji sekci. Myslím si, že nový web je nádherná podívaná,“ míní kastelán Pavel Slavko.

Památky si tak defacto navzájem dělají reklamu. Českokrumlovský zámek například aktuálně odkazuje na nově otevřené expozice zámku Kratochvíle nebo gotickou tvrz Cuknštejn.