To je nejpodstatnější změna, která je výsledkem pondělní mimořádné valné hromady fondu, který má letos konečně odstartovat rekonstrukci nebo vybudování nového autobusového nádraží v Českém Krumlově.
K jednání starosta řekl: „Odstoupil jsem z pozice jednatele fondu, protože to bylo domluveno předem v rámci krumlovských koaličních dohod. Místo mě byl na valné hromadě zvolen novým jednatelem Petr Kubal." Dalibor Carda zůstane díky starostenskému úřadu aktivní, činnost fondu bude nadále sledovat a účastní se přibližně jedenkrát za čtrnáct dní schůzek tří jednatelů fondu. Dosavadní jednatel Služeb města Český Krumlov Petr Kubal k tomu podotkl: „ODS nominovala jednatele fondu, ovšem neurčovala za koho; že odstoupil starosta Dalibor Carda, překvapilo i mě samotného."
Dalšími dvěma jednateli městského fondu zůstávají jak dlouholetý ředitel Miroslav Reitinger, tak i David Šindelář.


„Petr Kubal je zdatným odborníkem ve finančním řízení, zná dobře chod města, což je velkou výhodou," poznamenal Miroslav Reitinger. „Doposud jsme společně nijak více nebo intenzivně nespolupracovali, ale nastávající spolupráce může být zajímavá, i proto, že se na věci, které budeme řešit, můžeme dívat jinak."

Šéf fondu (ČKRF) dále řekl, že pondělní rada města a valná hromada ČKRF přinesly úplně nový moment do chodu společnosti: „Poprvé v historii fondu není ani jeden z jednatelů fondu ze statutárních orgánů vlastníka společnosti, čili někdo přímo z vedení města. Podle některých právních pohledů je takovéto složení tří jednatelů nejčistší."

Nyní se uvidí, jak se toto řešení na celkovém fungování fondu projeví.
„Tranformace chodu fondu potrvá teď asi čtvrt roku, neboť musíme najít náhradu za uvolněného místostarostu a dosavadního ekonoma společnosti Josefa Hermanna," odhaduje Miroslav Reitinger s tím, že jako zásadní úkol tohoto roku považuje přípravy projektu autobusového nádraží. „První schůzku jednatelů plánujeme na příští týden. Chceme již tam řešit tento projekt, ale bude i na programu městských rad. Chceme diskutovat inovativní varianty a hodnocení návrhů revolučních řešení projektu. Podklady dáváme dohromady z názorů odborníků na dopravu nebo investice i na památkovou péči."

Autor: Deník / Pavel Pokorný