„Rada Fondu doporučila projekt k podpoře, takže věříme, že nám vyjde vstříc i pan ministr a podepíše smlouvu k projektu,“ řekla včera Střelcová.

Projekt by měl poukázat na to, jaké následky může mít obyčejný nákup v obchodě. Co všechno může člověk způsobit svým spotřebitelským chováním.

„Jde o to se zamyslet, jestli naše nákupní preference nebudou mít příliš drastické následky. Netýká se to jen životního prostředí, ale i zdraví,“ popsala Střelcová. „Hlavní myšlenkou je vést jihočeského občana k většímu uvědomění, co se týká spotřeby, aby trošku víc přemýšlel,“ dodala.

Jedním z hlavních cílů je seznámení cílové skupiny s možností výběru potravin a drogistického zboží nejen podle ceny a kvality, ale i vzhledem k životnímu prostředí.

Projekt zahrne například přenosnou výstavu, která bude nainstalována v supermarketech či velkých nákupních centrech. „Hlavní je, aby se informace dostaly k lidem, kteří nakupují. Domluvili jsme se také s družstvem COOP Jednota Kaplice na výrobě plakátů a letáků, které pak budou distribuovány do jejich jednotlivých prodejen. Ty se nacházejí i na malých obcích, což je výhoda.“

Děti jsou důležité

Šípek se bude snažit namotivovat i děti. Vymyslel pro ně soutěž, kdy budou malovat obrázky na téma šetrné nakupování.

Milovníci PC her si pak budou moci ozkoušet i novou poučnou flashovou hru Nechci slevu zadarmo. „Bude trošku akční. Lidé budou nakupovat v supermarketu a nakonci si jim zobrazí cena, která odrazí dopady na přírodu, chudé země a podobně,“ dodala Střelcová.

Příjemným bodem projektu bude obdoba adventních čokoládových kalendářů.

„Na každém okénku bude úkol, za jehož splnění děti dostanou čokoládičku - zde využijeme nabídky výrobce a čokoládky necháme vyrobit podle vlastních tvarů. Okének bude 31, což odpovídá větší třídě. Cílovou skupinou jsou žáci prvního stupně,“ popsala Střelcová. „Kalendář má být lákadlem pro pedagogy základních škol. Snažili jsme se aktivity vymyslet tak, aby oslovily co nejširší průřez veřejností,“ dodala.