Nadcházející letní sezona se bez dopravních omezení kvůli sanaci českokrumlovské skály Pod Kamenem zřejmě neobejde. Přesto odborníci ujišťují: Slibované termíny dokončení sanace stihneme.

„Práce by měly být hotovy do 31. července a další týden by pak měla trvat revitalizace komunikace pod skálou do původního stavu,“ okomentovala v úterý mluvčí českokrumlovské radnice Jitka Augustinová jeden z výsledků kontrolního dne stavby.

Specializovaná firma pracující na zabezpečení skály uvedené termíny avizovala už při opětovném nástupu na masiv před měsícem. Poslední závěry postupu prací by ale měly znovu motoristy i obyvatele města ujistit, že tomu tak skutečně bude.

Prozatím ale ještě není rozhodnuto, jak bude po opravě skály nad hlavním tahem směrem na České Budějovice řešena doprava na frekventované křižovatce u Porákova mostu.

„Budeme dále jednat, zdali zde obnovíme řízení dopravy světelnou signalizací, nebo necháme vybudovat okružní křižovatku,“ doplnil starosta Dalibor Carda.

Kruhový objezd se tady za poslední rok podle většiny oslovených chodců i motoristů osvědčil.

„Myslím, že doprava je tady lepší a plynulejší,“ mínil včera nedaleko žijící Českokrumlovák Ladislav Šejnoha.

Dosavadní kruhový objezd či setrvání řešení křižovatky v tomto smyslu si pravděpodobně naklonilo i dopravní komisi Českého Krumlova.

Ta se křižovatkou u Porákova mostu zabývala během dubna a z jejího jednání má vzejít doporučení dalšího postupu pro vedení města.

Předseda dopravní komise, radní Martin Lobík, v úterý potvrdil, že většina členů komise se také kloní k zachování kruhového objezdu. Sám nepopírá fakt, že existuje dopravní studie, která upozorňuje, že v případě opravdu vysokého množství projíždějících aut je světelná signalizace praktičtější a dopravu přece jen více urychlí.

Rozhodne cena? Možná.

Podle Lobíka existují dvě varianty řešení.

„Buď světelná signalizace, jejíž rekonstrukce by stála zhruba do dvou milionů korun. Nebo kruhový objezd, jehož projekt už by měl být zpracován, ovšem bohužel v ceně kolem deseti milionů korun,“ shrnul Martin Lobík.

Pokud během srpna a září zmizí ze skály všichni specialisté a firma odveze všechny betonové bloky pod masivem, měl by tou dobou také teoreticky zmizet i současný provizorní kruhový objezd sestavený z těch samých city bloků.

Získat do té doby deset milionů je pro město takřka nereálné. Co tedy s tím? Zbývají opět dvě možnosti, buď peníze sehnat, nebo zlevnit stavbu. „Jsem přesvědčen, že se kruhový objezd dá postavit levněji,“ míní Martin Lobík s tím, že jednat s příslušnou firmou už dostal za úkol starosta Českého Krumlova Dalibor Carda.

Pokud by se do té doby nepodařilo získat peníze, ani levnější projekt či zhotovitele, měla by se českokrumlovská radnice pokusit vyjednat s Ředitelstvím silnic a dálnic prozatímní setrvání současného kruhového objezdu v místech, kam jej specialisté nainstalovali před začátkem sanace skály.