Osmatřicetiletá sociální pracovnice Martina Cimpová z Roudné na Soběslavsku pravidelně dojíždí za prací do Prahy. Téměř žádná její cesta v poslední době se neobešla bez komplikací. Při putování vlakem musí v Chotovinách přestupovat na autobus a v Olbramovicích opět na vlak. „Je to strašné. Vlaky mají zpoždění a na navazující spoj to nestíháme. Nedávno jsem jela na schůzku se svým šéfem, kterou jsem kvůli tomu samozřejmě nestihla,“ popsala zážitek z posledních dní.

Objížďka na Prahu.

A není jediná. „Lidé jsou vážně naštvaní a nejdou pro nadávku daleko, vůbec se nikomu nedivím.“ Zkusila tedy pro změnu vyrazit autem. „Ani to se mi ale neosvědčilo, zůstala jsem trčet v koloně. Je to prašť jako uhoď,“ uzavřela.

NEDOSTUPNÉ MĚSTO
Praha se teď pro Jihočechy stala téměř nedostupným městem. Na železnici jsou výluky a ty, kteří chtějí jet autem, zbrzdí omezení na hlavních tazích vedoucích do hlavního města přes Tábori Písek.

Dopravní omezení na E55 platí do 1. dubna u Miličína, další zdržení čeká na Benešovsku u Bystřice kvůli opravě vozovky.

Na trase z Písku na Prahu se rekonstruuje most přes řeku Skalici. Objížďka pro osobní auta vede jednosměrně od Písku před uzavřeným mostem doleva přes starý nerestecký most a hned za ním se zase napojí zpátky na hlavní trasu. Komplikace tu zažívají místní lidé. A tos řidiči, kteří jedou od Prahy a nechtějí respektovat objížďku přes Mirovice a Rakovice, která je zdrží přibližně 15 minut. „Silnice jsou tu úzké a řidiči se ve snaze si cestu zkrátit motají po vsi. Nedávno se tu potkal autobus s kamionem a měly problém se odtud dostat,“ uvedl místní obyvatel, který si nepřál být jmenován. 

Začíná výluka

Jihočeši mířící do hlavního města vlakem se musejí obrnit další dávkou trpělivosti. Právě dnes totiž začíná na trase České Budějovice – Praha další výluka.

NA KONCI DUBNA
Radka Pistoriusová, mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), uvedla, že se jedná o úsek Chotoviny – Olbramovice. „Důvodem je úprava trakčního vedení stávající i nově budované tratě a modernizace zabezpečovacího zařízení,“ vysvětlovala mluvčí SŽDC s tím, že hotovo by mělo být 26. dubna. Dodala, že se tak děje v rámci modernizace trati Sudoměřice – Votice, která začala loni v prosinci. Jiří Svoboda, generální ředitel SŽDC, uvedl, že se zde díky tomu rychlost vlaků zvýší na 160 kilometrů v hodině.

Modernizace trati Sudoměřice – Votice je jednou z posledních součástí souboru staveb na 4. tranzitním koridoru. Modernizace má být hotova v roce 2022. Koridor spojuje Německo a Rakousko přes Děčín, Prahu a České Budějovice.