Dohoda mezi Českým Krumlovem a Ředitelstvím silnic a dálnic se stala realitou a po několikaměsíční přestávce začala opět sanace skály.
„Zatím je nás tu šest a provádíme přípravné práce, ale už od příštího týdne nastoupí ještě dalších dvacet specialistů,“ okomentoval během prvního dne nástup své party stavbyvedoucí Filip Sedláček. Jak je včera doplnil i Petr Vacek, člen představenstva specializované firmy, která skálu zabezpečuje, snaží se firma takzvaně maximalizovat kapacity, tedy napnout všechny síly k tomu, aby práce skončily co nejdříve a co nejméně tak narušily blížící se léto a s ním i houstnoucí dopravu pod skálou.

„Stavba stála tři měsíce a kdyby se to mělo celé také o tři měsíce protáhnout, skončili bychom někdy v říjnu. Po dohodě s koordinátorem bezpečnosti práce posílíme stav, abychom práce zvládli do poloviny srpna,“ dodal včera Petr Vacek. Samotná sanace by měla skončit koncem července, první polovinu srpna by měly vyplnit úpravy silnice pod svahem. Kromě jiného by z ní tedy měl zmizet i uměle navezený asfaltový hrb a pochopitelně i betonové bloky. A co je důležité, firma avizuje, že neplánuje v souvislosti s tím žádné zahrazení jízdních pruhů nebo jiná dopravní omezení. „I kdybychom měli pracovat i třeba částečně během některých letních nocí,“ shrnul Vacek.

Část skály nad ulicí Pod Kamenem se zřítila na hlavní silnici před pěti lety. Celou tu dobu hledalo město peníze na zabezpečení svahu. Ty nakonec uvolnilo ministerstvo dopravy v řádech kolem sta milionů korun.

Samotný začátek prací se několikrát odložil a během loňského roku došlo dokonce i k jejich přerušení. Důvodů odkladů a přerušení bylo několik. Nejdříve peníze a naposledy argumentace Ředitelství silnic a dálnic a ministerstva, že není možné investovat státní peníze do soukromého majetku. Pozemky na skále pak muselo město ještě před dokončením sanace vykoupit od soukromých vlastníků za symbolickou jednu korunu. Po opravách už se ale bude o masiv starat dál Český Krumlov, a to za své peníze.