Společnost E.ON připravila společně se třemi radnicemi na jihu Čech poradenství pro zákazníky v režimu dodavatele poslední instance (DPI).

Společnost E.ON se jako dodavatel poslední instance postarala o téměř 200 000 zákazníků dodavatelů, kteří ukončili svou činnost a klientům zajistila dodávky elektrické energie v tomto režimu až na půl roku. Většina zákazníků už tento režim opustila nebo je v procesu té změny. Ke konci ledna se jednalo už o více než 90% klientů, kteří režim už opustili. Zůstává v něm pak méně než 10 tisíc zákazníků. Z části se určitě jedná o klienty, kteří spekulují o ceně, ale část z těchto klientů lze zařadit i do skupiny tzv. zranitelných zákazníků. Jedná se většinou o lidi vyššího věku, pro které je těžké se v současné situaci zorientovat, natož si v ní nějak poradit.

Vodojem Hosín čistí pracovníci vodohospodářské společnosti ČEVAK.
Podívejte se, jak se čistí vodojem. Jeden z největších na jihu Čech

I proto E.ON pro klienty v režimu DPI vyráží na vytipované radnice, kde jsou v předem určený datum a čas přítomni zástupci společnosti, kteří podají příchozím všechny informace, které potřebují vědět. Popřípadě tam mohou podepsat i smlouvu, pokud budou chtít. Účastní se i zástupci Úřadu práce, kteří lidem zase mohou poradit s pomocí od státu, kterou v současné chvíli mohou získat a čerpat. Informace, kdy na radnici poradenství pro zákazníky v režimu DPI bude, dostanou obyvatelé vždy přes informační kanály obce, jako jsou webové stránky, obecní rozhlas nebo sociální sítě obce.

Krumlov, Kaplice, Blatná

„Vytipovali jsme menší města a obce, kde vidíme větší počet zákazníků, kteří nereagují na naše výzvy. U nich je předpoklad, že mají problémy sjednat si nové smlouvy o dodávkách online, hůře se v současné situaci orientují nebo třeba mají problém dojet do větších měst, kde máme své obchodní zastoupení. Proto jsme se rozhodli, že dojedeme my za nimi a nabídneme jim možnost se poradit ohledně nastalé situace přímo v jejich obci,“ vysvětluje Martin Samek, který je zodpovědný za obchodní zástupce společnosti E.ON. Podle dosavadních ohlasů má akce smysl.

E.ON už takhle od prosince loňského roku objel téměř dvacet měst. Do některých se na žádost starostů vrátil opakovaně. A v těchto aktivitách nekončí. V plánu jsou další města. Dokonce třikrát budou v tomto měsíci poradci E.ONu k dispozici klientům v Prostějově (3., 10. a 17. února). Na jižní Moravě pak navštíví Blansko, Kuřim nebo Moravské Budějovice. Na Vysočině Pelhřimov, Žďár nad Sázavou nebo Humpolec a v jižních Čechách Český Krumlov, Kaplici nebo Blatnou.

Přehled návštěv radnic v jižních Čechách:
9. února Kaplice (14.00 – 17.00)
9. února Blatná (9.00 – 12.00)
17. února Český Krumlov (9.00 – 12.00)