V lůně nádherné přírody a krajiny se v sobotu tradičně odehrála letecko – modelářská show, kterou si nenechaly ujít stovky návštěvníků všeho věku. A bylo na co se dívat. Letečtí modeláři zde předvedli své stroje a především také, co všechno se svými dálkově řízenými modely dovedou.

Velký obdiv se svým nablýskaným strojem Viper Jet, druhým proudovým sportovním americkým letadlem, sklidil například Aleš Marhoun junior.

„Je to zmenšenina letadla v poměru 1 : 2,8," vysvětloval. „Design letadla je vytvořen na show podle mé fantazie. Lítám pro německou firmu, se kterou spolupracuji."

Ačkoliv se jedná o model, šlo o proudové letadlo dlouhé tři metry, s rozpětím křídel 3.5 metru. Vážilo téměř dvacet kilogramů. „Pohání ho spalovací turbína," popisoval Aleš Marhoun z Českých Budějovic. „Pracuje na stejném principu jako ve stíhačkách nebo dopravních letadlech. To letadlo je v podstatě stavebnice, sestavit ji zabere několik set hodin precizní práce."

Aleš Marhoun řídil štíhlého krasavce vysílačkou a přestože kvůli okolním lesům nemohl plně předvést celou leteckou show, předvedl i tak divákům množství akrobatických obratů, až se všem tajil dech.

„Ovládat to letadlo není jednoduché. Při řízení se musí člověk zcela vcítit do role pilota," popisoval Aleš Marhoun. „Tady jsem však limitován terénem, tady by to bylo perfektní pro bojové letadlo."

Aleš Marhoun má letadel víc. Loni se jako první Čech v historii zúčastnil Mistrovství světa proudových modelů. S přestávkami se věnuje proudovým modelům devátým rokem. „Do budoucna bych si chtěl udělat ještě model L39 Albatros," prozradil Aleš Marhoun svůj sen.
Letecko modelářského dne u Maňávky se zúčastnilo několik klubů, mezi nimi místní pořádající Letečtí modeláři Horní Planá, Holubov LMK Crazy Team nebo Air Show Team z Rakovníka, který předvedl souboj modelů z 2. světové války s pyrotechnickými efekty. A nechyběla ani dětmi oblíbená disciplína – shazování bonbonů shůry z palub letadélek.