„Chtěli jsme dát prostor lidem, kteří fotografují a zajímá je prostředí sociální sítě Instagram. Na srazu měli příležitost vyměnit si zkušenosti a objevit aktivity a zajímavá místa, které Lipno nabízí,“ říká tiskový mluvčí Lipna a organizátor akce Vojen Smíšek. Užili si výpravu na Králičí ostrov, kurz paddleboardingu, sjezdové koloběžky i turnaj v adventure minigolfu. Kromě sportovních aktivit skupina navštívila i nově otevřenou lipenskou kavárnu, jejíž fotogenický interiér je pro instagramery doslova navržený. „Záměrně jsme vybírali místa a aktivity, při kterých mohou vzniknout zajímavé fotky a videa. Jedním z cílů byla i Stezka korunami stromů, kde jsme společně označili takzvaný instaplace, tedy místo, které nabízí perfektní kompozici oblíbenou právě na Instagramu,“ dodává Vojen Smíšek.

Na setkání byli pozváni také čtyři zkušení fotografové, pro které už se stal Instagram prací. V minulosti už spolupracovali na tvorbě kampaní propagujících jižní Čechy a účastnili se také Instameetu v Českých Budějovicích na konci dubna. Na Lipno dorazili o dva dny dříve než ostatní, aby prozkoumali, co lokalita nabízí a vytvořili fotky a videa do takzvaných instastories, tedy příběhů, které Instagram zobrazuje na pouhých 24 hodin. „Dříve jsem pracoval v kanceláři a fotografování a tvorba videa pro mě byly spíše koníčkem. V současnosti se tím živím na plný úvazek a Instagram je součástí propagace mojí tvorby,“ říká Jan Krejčí, jeden z pozvaných, který na Lipno dorazil i se svým čtyřletým synem.

Spolupráci s takzvanými tvůrci obsahu, tedy lidmi, kteří natáčí, fotografují, nebo třeba píší články na sociální sítě a zároveň mají vytvořené vlastní publikum sledujících, využívají stále častěji turistické destinace při své propagaci. Jihočeská centrála cestovního ruchu dělá s tvůrci obsahu pravidelné kampaně přes svůj instagramový kanál @jiznicechy a na lipenský Instameet poskytla „takeover“ neboli převzetí tohoto účtu. Uživatelé tak mohli v příbězích sledovat aktuální dění z Lipna po dobu dvou dnů. „Takeover na našem účtu využíváme rádi, abychom ukázali jižní Čechy reálným pohledem různých návštěvníků. K tomu byl tento i předchozí Instameet ideální variantou a sledující mohli destinace Budějovicko a Lipensko vidět díky jejich oblíbencům. Přeci jen osobní doporučení je nejlepší recenzí. Vsázíme na sociální sítě jako na zdroj inspirace pro cestování a předávání aktuálních informací z našeho kraje. Ideálně, když to zvládneme netradiční formou, která sledující pobaví a zaujme,“ popisuje strategii Jana Píchová z marketingu JCCR.