Provoz vlaků ani pohyb cestujících po nástupištích by demolice výrazně omezit neměla. „V současné době je již připravena náhradní čekárna a vytvořený náhradní přístup k nástupišti,“ přiblížil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. „Začalo se také s demontáží vybavení dosloužilé nádražní budovy. Její postupné odstranění by mělo být kompletně dokončeno za pět týdnů.“

Demolice bývalé výpravní budovy na kájovském vlakovém nádraží začala 18. ledna 2024. Na snímku řidič Lukáš Jíra a bagrista Jiří Vochozka.
Už jde po kusech k zemi. Podívejte se, jak se bourá nádražní budova v Kájově

Na demolici plynule naváže revitalizace uvolněného prostoru, postaví se nový přístřešek pro cestující se dvěma temperovanými sklady. Čekárna spolu s nástupištěm budou bezbariérové a u nádraží vznikne i plocha pro parkování.

„Existovalo několik možností, jak s budovou, která je ve špatném technickém stavu a je dlouhodobě nevyužívaná, dále naložit,“ vysvětlil loni pro Deník mluvčí SŽ Jan Nevola. „Prověřovali jsme ekonomické možnosti a efektivitu případně vynaložených prostředků a vzhledem k míře využití stanice jsme se rozhodli pro odstranění budovy. Denní frekvence je totiž zhruba pouze 40 cestujících. Nová budova bude znamenat výrazné zlepšení veřejného prostoru stanice.“

Zdroj: Youtube

Obec loni na jaře, ještě pod vedením tehdejšího starosty Mariana Benčata, který do funkce nastoupil na podzim 2022, o budovu projevila zájem, Správa železnic už ale byla rozhodnutá ji zbourat.

„Když jsem to zjistil, začal jsem se o to zajímat. S novým vedením obce jsme ji chtěli zachránit. Není až v tak špatném stavu, procházeli jsme ji i se stavební komisí,“ řekl v květnu 2023 s tím, že přemýšleli o zřízení malého muzea a turistické ubytovny. „Jenomže dráhy už do projektu investovaly nemalé peníze a byl natolik rozjetý, že nezbylo, i když jsme za budovu bojovali, než se s tím smířit. Já jim to nezazlívám. Jejich projekt je hezký. Chtěli jsme tu budovu zachránit kvůli historii, neboť tam pracovaly desítky lidí.“ (Více ZDE.)

„Moderní přístřešek bude umístěn naproti přechodu k nástupišti, aby to k vlaku měli cestující co nejblíže,“ přiblížil detaily Jan Nevola. „Čekání jim zkrátí automat na občerstvení. Počítáme také se zřízením automatu na jízdenky. Kola si cestující uloží do krytého stání, lidé přijíždějící k vlaku autem budou moci využít nová parkovací stání. Projekt počítá s parkovištěm pro čtyři auta. U stanice vznikne také malý park. A informovanost cestujících zajistí nový informační a orientační systém.“

Práce byly zahájeny v prosinci a s dokončením stavby se počítá letos v srpnu. Vysoutěžená cena za zhotovení prací je přibližně 12,8 milionu Kč a provádí je společnost BERGER BOHEMIA.