Stará, dnes už zbořená výpravní budova pocházela ze 70. let minulého století a byla ve špatném technickém stavu. „Byla dlouhodobě nevyužívaná a existovalo několik možností, jak s ní dále naložit,“ přiblížil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. „Správa železnic prověřovala ekonomické možnosti a efektivitu případně vynaložených prostředků. Vzhledem k nízké míře využití stanice jsme se nakonec přiklonili k odstranění budovy a jejímu nahrazení menší novostavbou.“

VIDEO: Demoliční bagry na kájovském nádraží v akci

Už jde k zemi. Demolice bývalé výpravní budovy na kájovském vlakovém nádraží začala 18. ledna 2024. | Video: Deník/Zuzana Gabajová

Moderní přístřešek bude plně vyhovovat potřebám zhruba čtyř desítek cestujících, kteří denně z Kájova a zpět vlakem jezdí, a zároveň vylepší veřejný prostor stanice a jejího okolí. „Bude umístěný hned u přechodu k nástupišti, aby to lidé měli k vlakům co nejblíže,“ dodal mluvčí. „K dispozici bude automat na občerstvení a počítáme i se zřízením automatu na jízdenky.“

Na zastávce bude i kryté stání na jízdní kola a nové parkoviště, u stanice také vznikne i malý park. Informovanost cestujících zajistí nový informační a orientační systém.

S přeměnou nádraží začala Správa železnic v prosinci. „S dokončením stavby počítáme letos v srpnu,“ upřesnil Dušan Gavenda a dodal, že vysoutěžená cena za zhotovení prací je přibližně 12,8 milionu korun a provádí je společnost Berger Bohemia. Cestující mají v době přestavby k dispozici náhradní čekárnu.