Přes Kaplici totiž projíždějí všechna vozidla jedoucí směrem na Malonty, dál do Pohorské Vsi a do lesů za ní. Mezi těmito vozidly nechybí rovněž těžká technika, takže přes kaplické náměstí jezdí
i kamiony a často také kamiony naložené vytěženým dřevem.  A to centrum velice zatěžuje, neboť kaplické ulice  kolem náměstí nejsou nijak široké, kromě toho je tam velký pohyb chodců.

Do stavby obchvatu, který za Kaplicí směrem na Dolní Dvořiště spojí mezinárodní silnici E 55 se silnicí vedoucí na Malonty, se investor, tedy Jihočeský kraj, pustil v polovině července. Kudy obchvat povede, je již vidět. Začíná 
u kamenolomu v sousedství silnice E 55, přetíná kopec za Kaplicí a kruhovou křižovatkou se napojí na silnici II. třídy, která za Kaplicí vybíhá z Pohorské ulice. Obchvat bude dlouhý 2,185 kilometru.

„V současnosti  dodavatel stavby provádí převážně skrývky zeminy a odváží materiál na skládky," sdělil radní jihočeského kraje pro dopravu Antonín Krák.

I když se jedná o velkou stavbu, díky tomu, že se odehrává mimo město, obyvatele Kaplice zatím v podstatě nijak neobtěžuje. Někteří ještě ani nezaregistrovali, že se obchvat již staví.

Nedaleko stavby bydlí například Lukáš Meszároš a obchvat mu v hlavě nijak neleží. „Mě se to moc netýká, je to až dál a nijak nás to neruší. Ale je to určitě dobře, že se obchvat staví," míní.

„Výstavba silnice nijak neomezuje ani provoz  na jiných komunikacích," říká Antonín Krák. „Stavba je pouze označena značkou na snížení rychlosti a doplňuje ji upozornění na probíhající stavbu." 

„K částečnému omezení dopravy dojde až v dalších etapách výstavby, například až se bude stavět na výjezdu z obchvatu kruhová křižovatka," říká Antonín Krák. „Ale investor i firma se snaží zatížit obyvatele stavbou co nejméně, i když místy může dojít ke zvýšení prašnosti. Ti, co silnici budují, se snaží komunikace, které teď využívají, řádně a včas čistit," ujistil.

Vlastní příprava projektu trvala dva roky. To znamená proces od vypracování projektové dokumentace k územnímu řízení, přes projektovou dokumentaci ke stavebnímu řízení. „A přes projektovou žádost, kterou jsme předložili v rámci 21. výzvy ROP NUTS II Jihozápad," doplnil Antonín Krák. „A projekt uspěl.  Čili tuto akci z 85 procent hradí prostředky z Evropské unie, zbytek do celkových 54 milionů korun financuje Jihočeský kraj."

Ještě před vlastní přípravnou fází bylo nutné vykoupit pro přeložku potřebné pozemky. To byl úkol pro město a nijak jednoduchý. Nejtěžší bylo všechny přesvědčit o důležitosti stavby. Pracovníci města jednali se čtyřiceti vlastníky. Většina k tomu přistupovala korektně, ale někteří šroubovali cenu neúměrně vysoko a jednání protahovali až do krajních termínů. „Cena, která byla takto navýšena oproti ceně nabízené, bude hrazena z rozpočtu města," podotkl Antonín Krák.

„Myslím, že je dobře, že Kaplice bude mít přeložku," domnívá se Daniela Rendlová z Kaplice. „I když obchodníci asi moc spokojeni nebudou, jestli jim klesnou tržby. Ale provoz ve městě je opravdu velký a když člověk vidí, jak se někteří řidiči chovají… Hlavně na přechodech nám hrozí nebezpečí. Zrovna dnes jsem tam přes něj šla, a vylítl na mě řidič s autem."

Obchvat má být dokončen zhruba za rok, tedy v červnu roku 2014.