Ulice jsou rozkopané, uzavřené pro auta a projít se místy dá těžko i s kočárky. Doplácejí na to hlavně obchodníci.
„Současný stav je hodně nepříjemný," svěřila se včera Olga Bláhová, majitelka obchodu s domácími potřebami v Kostelní ulici. „Teď v sezoně jsme závislí hlavně na turistech, kteří zavítají do Kaplice, a rozkopaná ulice je odradí."

Bláhovi skutečně pociťují pokles zákazníků. „Cizí lidé si na staveniště netroufnou. Pochopitelně ty práce doprovází špína a hluk, ale to se dá zvládnout. Horší je to s nedostakem zákazníků, v Kaplici je to slabé normálně a když se k tomu přidá tohle…" Maminky s kočárkem se do obchodu nedostanou a bez dítěte se do krámu nevypraví. Navíc vázne zásobování. „Jenom jeden dealer mi sem dodal jednu krabici, další říká, že zboží přiveze, jen když mu zajistím, že bude moci zajet až ke krámu. Ale jak bych to udělala?" ptá se Olga Bláhová.

V ulicích je však třeba rekonstruovat inženýrské sítě 
a tak nezbývá, než se k nim dostat hluboko pod povrchem komunikací. Vedení města si uvědomuje, že tím lidem znepříjemňuje život a tak těm, co si podají žádost, poskytuje slevy na nájemném.

„Ta stavba nás sužuje hodně," říká Libuše Smolíková 
v prodejně obuvi. „A to i finančně, prostě je to hrozné. Kšefty šly hodně dolů. Lidé, kteří o nás vědí a potřebují sem jít, přijdou, ale nárazoví zákazníci ne. Slíbená kompenzace města se nám moc nezdá."

„Právě včera nám přišla kompenzace pětadvacet procent, což je ale nedostačující. Chce to alespoň padesát procent. Proto se chystáme o navýšení žádat vedení města. Navíc nám kompenzaci poskytli až od července, přitom se v ulici pracuje od začátku června. Chceme se znova odvolat." A dodala: „ My víme, že se to musí udělat, ale radnice by měla přihlédnout k tomu, co nám to způsobí za škodu."
Nepochvalují si ani v prodejně sportovních rybářských potřeb. „Snáším to hrozně," konstatovala Iveta Mikešová. „Špína, prach, ale jsem si vědoma, že se to udělat musí. Kdo mě zná, přijde si sem něco koupit, když to potřebuje, ale ostatní, když vidí, že tu nemohou zastavit autem a vidí, že se tu něco děje, to vzdají, co si budeme říkat. Nakoupí si jinde." Iveta Mikešová ale připouští, že se obávala, že to bude mnohem horší a že nepřijdou ani ti, co její krámek znají. „Prostě nezbývá, než to vydržet. Hlavní je, aby to fakt pořádně udělali v době kdy mají, aby se nedej bože ještě něco nepředělávalo."

Jinak na tom není ani prodejna elektro. „Samozřejmě negativně nás to ovlivňuje hodně," přitakal Miroslav Paukner. „Dneska je spousta lidí naučená přijet autem, zastavit a skočit si do obchodu a to teď nemůžou. Ale musíme to vydržet. Snad budou dělníci rychlí. Bohužel končí tak ve tři odpoledne a v sobotu a neděli se tu nic neděje. To není jako v Rakousku, kde pracují ve dne v noci při takovýchto opravách."

V Kostelní ulici je pokládán nový vodovod, kanalizace a teplovod. „Postupujeme po úsecích, kdy se vždy udělá část, ta se zahrne a tak se pokračuje dál," popisovala včera Dagmar Štrbačková, vedoucí kaplického městského odboru Správa majetku. „Vždy se položí nové potrubí, uděláme lidem nové přípojky vodovodní a kanalizační a zahrneme."

Kolem stavby krouží i archeologové, aby zachránili případné nálezy z historie Kaplice, ale v tomto směru zatím kutání v zemi nic nevydalo.

„Kostelní a Masná ulice mají být dokončeny do konce srpna," upřesnila Dagmar Štrbačková. „Masná ulice byla do poloviny hotová už z dřívějška, takže teď se dodělává zbývající část, kde rovněž dojde na výměnu sítí a nové povrchy."

Kostelní ulice bude mít kromě nového povrchu vozovky také nové chodníky. Rovněž v ulici K Malši se mění inženýrské sítě, ale zatímco v Kostelní a Masné budou povrchy asfaltové, do ulice K Malši se opět vrátí dlažba z kamenných kostek.