A to 
i navzdory tomu, že to šoférům zakazuje dopravní značení zákaz vjezdu vozidlům nad 3,5 tuny. Jedna značka stojí už na E 55 před křižovatkou s vjezdem do města u sídla policie, druhá pak na křižovatce u zbrojnice profesionálních hasičů. Tam by mělo nákladní auto uhnout do Dlouhé ulice, kterou náměstí objede. Když však vjede kamion až na náměstí, pozná šofér až pozdě, že to neměl dělat. Na úzkých silnicích se těžko vytáčí a zdržuje provoz ve městě.

„Jezdí tudy na Malonty 
a Benešov nad Černou, přitom můžou zadem okolo náměstí kolem hasičárny. No, oni to neznají," přitakal šestasedmdesátiletý Jan Opekar z Kaplice.
Mnohem více však zatěžuje tato doprava obyvatele domů v Dlouhé ulici.

„Existuje obchvat, doufali jsme, že provoz tady bude lepší, ale nic se nezměnilo," povzdychla si osmatřicetiletá obyvatelka jednoho z domů Veronika Tolarová. „Ve všední dny tu jezdí náklaďáky i kamiony. Praskají nám kvůli tomu zdi, popraskané to máme nad okny. Je to znát."


„Je to opravdu problém," potvrdil Jan Kára z dalšího domu. „Občas tu jezdí auta takové velikosti, na která roh ulice není přizpůsobený a dochází ke komplikacím. Jednak někdy dojde k poškození aut, která jsou 
v ulici zaparkovaná v odstavném pruhu a při problémech se vytvářejí kolony."

„Někdy tu jezdí i nákladní auta se dřevem. Ale fakt je, že ta frekvence se oproti dřívějšku výrazně snížila," doplnil Jan Kára.

„Odkdy tomu bude zamezeno? Naší ulicí nákladní auta vesele jezdí dál," ptá se zástupců města i Růžena Šandová.
Tajemník Městského úřadu v Kaplici Lukáš Bodnár odpovídá: „Je hotová první etapa obchvatu a město i krajský úřad dělají maximum pro to, aby se obchvat vyřešil kompletně. Jsou ale organizace, které tomu brání různými připomínkami."
Město se snaží nákladní dopravu z centra vytěsnit. K tomu by mělo definitivně dojít v okamžiku, kdy začne rekonstrukce Linecké ulice, která odstartuje letos. V důsledku toho se totiž změní dopravní řešení v centru města a veškerá nákladní doprava bude umožněna pouze přes obchvat, i když Farského náměstí a Pohorské ulice se to týkat nebude. Tudy povede doprava z obchvatu a na obchvat.
Co se týká budování chybějící 2. etapy obchvatu, Kaplice schválila územní plán a nyní je další postup na kraji.

Jiří Klása, krajský odbor dopravy: „Příprava stavby se nachází momentálně v procesu posuzování vlivů stavby na životní prostředí. Je to jeden z prvních kroků přípravy stavby, na které budou navazovat zpracování projektových dokumentací, územní a stavební řízení (včetně majetkoprávního vypořádání) a výběrové řízení na provedení stavby. Nelze tedy odhadnout termín realizace."