Vždyť není potřebné stavět v Českém Krumlově na autobusovém nádraží hned nějaké centrum, jako je tomu všude kolem, ale udělat zastřešené zastávky a čekárnu na úrovni.

To je jeden z mnoha názorů, které Českokrumlovský deník zaznamenal po článku na téma rekonstrukce autobusového nádraží v Českém Krumlově. Některé názory přišly do redakce e–mailem, některé, jako shora citovaný, přibyly v internetové diskuzi.

„Oprava autobusového nádraží v Českém Krumlově je určitě nutností, vždyť jsou tam zchátralé, letité zastávky a vypadá to příšerně. Navíc hala, která by měla sloužit jako čekárna, také není v dobrém stavu, stejně tak i sociální zařízení. Myslím, že lidé, pro které je přeprava autobusem nutností, by měli mít možnost v klidu se někde schovat. Rekonstrukce přece nemusí být předražená, ale měli o ní uvažovat již dávno. Já sama jsem zastávku autobusu využívala před 13 lety, kdy jsem ve městě studovala, a od té doby se tam vůbec nic nezměnilo,“ uvádí například paní Jana.

Téma autobusového nádraží je stále živé, a tak logicky vyvolalo i další otázky směrem k některým lidem z vedení města.

Otázky pro:

Luboše Jedličku, starostu města Český Krumlov.

Jaký je současný stav kolem obnovy českokrumlovského autobusového nádraží?
Na jednom z předchozích zastupitelstev jsme se už dohodli, že autobusové nádraží zrekonstruujeme za zhruba 23 milionů korun do té podoby, která byla zveřejněna, tedy část prostoru pro parkoviště, část pro autobusové zastávky s krytým stáním pro cestující.

Kdy se s pracemi začne?
Doporučíme zastupitelstvu, aby se pokračovalo tím směrem, který už jsme naznačovali kdysi, a sice, že se do března příštího roku práce vyprojektují. Vzhledem k tomu, že jde o terénní úpravy, nemusí se na nádraží stavět žádné haly ani rozšiřovat současná administrativní budova.

Kde se na opravy vezmou peníze?
Peníze na rok 2010 se musí někde vyprofilovat. Můžeme je například získat za druhou část prodávaných pozemků vedle sídliště Mír, ta by se za 20 milionů mohla prodat. Samozřejmě je možné, že na autobusové nádraží se obětuje asi i daň z nemovitosti, protože jsme si řekli, že tuto daň budeme vracet do veřejně prospěšných staveb, které slouží většině obyvatel. Letos jsme takto zaplatili rozšíření skládky. O tom všem ale musí rozhodnout zastupitelstvo.

Otázky pro:

Jana Vondrouše, radního a bývalého starostu.

Která z navrhovaných architektonických cest je pro nádraží podle vás nejrozumnější?
V projektu Českokrumlovského rozvojového fondu se kloubí několik výhod. Jednak se práce dají rozdělit, navíc jsou tam ucelené části, které poslouží samy o sobě – samostatné parkoviště, samostatné nástupiště, samostatná budova. To vše postupně samo zvýší úroveň a může se to stavět po jednotlivých krocích.

Z čeho by se měla rekonstrukce nádraží financovat?
Jedna varianta je poměrně za málo peněz, to je taková rychlá úprava základních věcí. Kdyby nebylo problémů plynoucích ze současné ekonomické krize, myslím, že město by si ji mohlo dovolit zaplatit ze svého. Tím by se zvýšila i hodnota tohoto území.

A z čeho financovat ostatní?
Je to také o hledání privátního investora.