Zuzana GabajováPočítají s ní ale všechny obecní a městské úřady, kterých se dotýká, projektanti se činí a shánějí se peníze. Ne každý je však z té představy nadšený.

„Zadavatelé stezky se zhlédli v brutálních formách turistického průmyslu, kterému se tak daří v Lipně nad Vltavou, a rádi by přivedli náročnou, zhýčkanou a movitou domácí klientelu i dolů po proudu řeky Vltavy,“ píše v březnovém Vyšebrodském zpravodaji učitel Jonáš. „Vnáší sem (vedle neregulovaného komerčního splouvání Vltavy) další zcela cizorodý prvek masového turistického průmyslu.“

Já jeho pohled nesdílím. Léta si říkám, už aby se začalo stavět! Sama na kole jezdím, ale mezi zhýčkané či movité cyklisty nepatřím. A předjíždět autem kola na hlavní silnici, která řeku lemuje, je o život (cyklistův). Co se týká narušení křehké ekologie říční krajiny, na kterou se pan učitel také odvolává, tak právě tuto krajinu denně brázdí tisíce aut.

V Německu dojedete podél Labe na kole od hranice s Českem až k samému moři a Němci si stezku rok co rok volí za nejhezčí a nejpříjemnější v jejich zemi. I Rakousko se dá přejet od východu k západu podél Dunaje, a o nějaké brutální formě turistického průmyslu nemůže být řeč. Inspirujme se tam!