Jihočeský hejtman Martin Kuba se v pátek sešel s náměstkem hejtmanky Středočeského kraje Martinem Kupkou u Mitrovic poblíž Miličína, kde končí ani ne dvoukilometrový úsek středočeské části dálnice D3.

Zástupci obou krajů pak společně zdůraznili nutnost dalšího pokračování stavby. „Svoláváme jednání s ministrem a ŘSD. Nejen Jihočeši si tuhle dálnici už fakt zaslouží,“ uvedl Martin Kuba.

Stavba stojí už 12 let

Středočeský úsek D3 měří jen 1,7 kilometru a za 12 let se neprodloužil o jediný metr. Středočeská část má přitom měřit 60 kilometrů.

Dlouhodobý spor o sjezd k motocentru bratrů Bratránkových se dočkal dalšího zvratu. ŘSD pozemek vyvlastnilo.
Stavba dálnice D3 u Tábora opět stojí, majitelé motocentra podali žalobu

Podle původních plánů měla stavba začít v roce 2024, v roce 2028 bylo plánováno uvedení do provozu.

Dostavbě D3 v navržené trase, tedy přes Posázaví, odporuje iniciativa Alternativa D3. Dlouhodobě se snaží přesvědčit ministerstvo dopravy i premiéra Andreje Babiše, aby dálnice vedla pouhým rozšířením stávající silnice první třídy přes Benešov.

Stavba dálnice v úseku u Dolního Třebonína mezi Dolní a Prostřední Svincí.
Dálnici D3 z Třebonína do Kaplice by mohl stavět Metrostav, ve druhém pololetí

Tuto alternativu oba zástupci krajů odmítají jako nereálnou. „Není možné se vracet znovu začátek. Pojďme dotáhnout přípravu D3 a začněme konečně stavět,“ uzavřel Martin Kupka.

Zároveň existuje také souhlasná petice pro podporu dostavby v původní verzi.