V březnu to budou už čtyři roky, co na křižovatku u Porákova mostu vjeli stavbaři a postavili tu provizorní kruhový objezd. Už tehdy se oficiálně uvádělo, že kruhový objezd sestavený 
z takzvaných citybloků budou muset motoristé zvládat minimálně po celou dobu prací na sanaci skály Pod kamenem, tedy nejméně rok. K instalaci betonových bloků přispěl i stav světelné signalizace na křižovatce. Ta by nutně potřebovala výměnu za novou. Ovšem vzhledem k tomu, že nová by měla stát skoro dva miliony korun, ukázal se jako levnější a snad i praktičtější kruhový objezd. Ovšem s tím, že jeho provizorium nahradí stavba nová, trvalá.

Jak bude finální podoba nového kruhového objezdu vypadat ale ani po čtyřech letech není stále jasné. Ve hře jsou totiž dva poměrně protichůdné názory. Buď zanechat jeho víceméně stávající podobu, snad kromě lépe vyřešeného středu, nebo kruhový objezd rozšířit o něco, čemu by se dalo říkat bypass. Česky řečeno o nejméně dva vedlejší pruhy, které by odvedly hlavní proudy aut mimo kruhový objezd ať už směrem z Větřní na České Budějovice nebo ze směru od Českých Budějovic na Černou v Pošumaví. Právě tyto dvě trasy jsou hlavně během letní sezony nejvytíženější 
a dlouhé kolony táhnoucí se 
z Přísečné nebo z Větřní zná pravděpodobně skoro každý Krumlovák, nebo člověk, který musí městem projet. Názory řidičů jsou různé, od ryze odmítavých kvůli kolonám, až po vstřícné.

Názory řidičů jsou různé, od ryze odmítavých kvůli kolonám, až po vstřícné.
„Dokud jsem pracoval, projížděl jsem tímto kruhovým objezdem dvakrát až pětkrát denně a mezi druhou a čtvrtou odpolední byl skoro neprůjezdný," ohodnotil motorista Martin Fazekaš z Větřní. Ale vcelku optimisticky dodal: „Udivuje mě na něm především fakt, že když jej postavili, bylo znát, že je malý a provizorní. I po létech má malou kapacitu, takže je jen o málo lepší než semafory. Ale kolony z Větřní nebývají tak hrozné, člověk se většinou zarazí až u benzínové pumpy pod nemocnicí. Snažím se tudy projíždět hlavně mimo špičku."
To potvrzuje i Vladislav Čížek z Vyššího Brodu: „Projíždím tudy jednou dvakrát týdně a asi mám štěstí nebo jedu mimo špičku, ale dopravní zácpu jsem tu nezažil."

Verzi nového kruhového objezdu s bypasovými pruhy prosazuje současný starosta Českého Krumlova Dalibor Carda. Podle něj by řidiči nemuseli zajíždět do samotného kruhového objezdu a doprava by byla plynulejší a rychlejší. Jak ale sám připouští, věc má háček v poměrně malém prostoru vedle objezdu.

Celý článek si můžete přečíst ve čtvrtečním tištěném vydání Českokrumlovského deníku.