Město ho spouští 1. května. „Z dopravní studie vyplynulo, že do pěší zóny denně vjede zhruba 1 150 aut, což představuje obrovské zatížení,“ vysvětlil místostarosta Josef Hermann. „Chceme, aby pěší zóna skutečně byla pěší zónou.“ Návrh pro nový režim město připravovalo přes čtyři měsíce a je to první velká změna v provozu po 15 letech.

Obyvatel: kdykoli, zdarma
Abonenti: 16–10, zdarma
Jednorázový vjezd: 100 Kč
Taxi: kdykoli, 2000 Kč/měsíc
Shuttle: 15–10.30, 1500 Kč/m. Ubytovaní: 15–10.30, 100 Kč/d.
Zásobování: 19–10, zdarma
Podrobnější údaje najdete na webové stránce města Český Krumlov na www.ckrumlov.info.

Taxikáři a provozovatelé tzv. shuttlů si u rady vyjednali, že zákaz se jich týkat nebude, za vjezd a auto ale budou platit 2 tisíce korun měsíčně (do teď platili 600, resp. tisíc korun). Hoteliéři a další podnikatelé však se svými auty do města smět mezi 10 a 16 nebudou, anebo si, třeba za odvoz kufrů, musí zaplatit.

„Zákaz je pro nás velmi limitující,“ připustil Aleš Hříbal, manažer hotelu Zlatý Anděl. „Rozhodnutí lidsky chápu, ale kdybychom byli přizváni k jednání, jasně bychom řekli, že to je pro nás nemyslitelné.“ Hotel zaměstnává vlastní řidiče a má vlastní auta, která svážejí hosty. „Když přijede během dne autobus plný hostů, neumím si představit, že půjdou z parkoviště s bágly pěšky,“ dodal. „Nebo bych byl pro systém ‚vyložit ano, parkovat ne‘, ale takto nastavený se mi zákaz nelíbí.“

Rybáři při lovu lososovitých ryb na Vltavě ve Zlaté Koruně.
Začala pstruhová sezona, rybáři měli svátek. Už ale není co býval

Proti zákazu je i David Kopenec, majiteli lahůdek a cukrárny Krumlovská fontána. „Nejen že k nám nemohou dojet zákazníci, ale teď už ani my nemůžeme rozvážet, protože do města nebudeme smět,“ řekl. „Tuto službu jsme zavedli asi před třemi lety a má velký ohlas.“ Vadí mi také, že zákaz začne platit na začátku sezóny. „Má-li to být zkušební provoz, měli to spustit v listopadu,“ podotkl.

Poplatky a omezení vjezdu na svém zasedání ve čtvrtek 26. dubna projedná zastupitelstvo města.