Město ho spouští 1. května. „Z dopravní studie vyplynulo, že do pěší zóny denně vjede zhruba 1 150 aut, což představuje obrovské zatížení,“ vysvětlil místostarosta Josef Hermann. „Chceme, aby pěší zóna skutečně byla pěší zónou.“ Návrh pro nový režim město připravovalo přes čtyři měsíce a je to první velká změna v provozu po 15 letech.

Obyvatel: kdykoli, zdarma
Abonenti: 16–10, zdarma
Jednorázový vjezd: 100 Kč
Taxi: kdykoli, 2000 Kč/měsíc
Shuttle: 15–10.30, 1500 Kč/m. Ubytovaní: 15–10.30, 100 Kč/d.
Zásobování: 19–10, zdarma
Podrobnější údaje najdete na webové stránce města Český Krumlov na www.ckrumlov.info.

Taxikáři a provozovatelé tzv. shuttlů si u rady vyjednali, že zákaz se jich týkat nebude, za vjezd a auto ale budou platit 2 tisíce korun měsíčně (do teď platili 600, resp. tisíc korun). Hoteliéři a další podnikatelé však se svými auty do města smět mezi 10 a 16 nebudou, anebo si, třeba za odvoz kufrů, musí zaplatit.

„Zákaz je pro nás velmi limitující,“ připustil Aleš Hříbal, manažer hotelu Zlatý Anděl. „Rozhodnutí lidsky chápu, ale kdybychom byli přizváni k jednání, jasně bychom řekli, že to je pro nás nemyslitelné.“ Hotel zaměstnává vlastní řidiče a má vlastní auta, která svážejí hosty. „Když přijede během dne autobus plný hostů, neumím si představit, že půjdou z parkoviště s bágly pěšky,“ dodal. „Nebo bych byl pro systém ‚vyložit ano, parkovat ne‘, ale takto nastavený se mi zákaz nelíbí.“

Proti zákazu je i David Kopenec, majiteli lahůdek a cukrárny Krumlovská fontána. „Nejen že k nám nemohou dojet zákazníci, ale teď už ani my nemůžeme rozvážet, protože do města nebudeme smět,“ řekl. „Tuto službu jsme zavedli asi před třemi lety a má velký ohlas.“ Vadí mi také, že zákaz začne platit na začátku sezóny. „Má-li to být zkušební provoz, měli to spustit v listopadu,“ podotkl.

Poplatky a omezení vjezdu na svém zasedání ve čtvrtek 26. dubna projedná zastupitelstvo města.