Prodat nebo dlouhodobě pronajmout. Pravděpodobně tímto směrem se ubírá cesta českokrumlovského autobusového nádraží a smýšlení současné politické garnitury města.
A že už je na čase. Stačí se areálem projít a vyslechnout názory lidí: „Vždyť už je to tolik let, co nám stále slibují, že s nádražím něco udělají. A pořád nic,“ řekla například včera Marie Kaislerová. 

A přidávají se další hlasy cestujících, především těch, kteří už ztratili víru v plnění předvolebních politických slibů.
Nádraží potřebuje rekonstrukci jako sůl už takřka dvě desítky let. Zatím se v poslední době dočkalo pouze lehkých kosmetických úprav a nekonečných debat politiků. Toť vše. Letošní duben by ale mohl Krumlovákům svitnout nadějí. Podle starosty Dalibora Cardy se rýsuje řešení. „Pokud to jen trochu půjde, měli bychom na dubnovém zastupitelstvu schválit záměr prodeje a záměr pronájmu,“ potvrdil včera informaci starosta. Při pohledu na dno městské kasy se totiž jiná varianta v tuto chvíli hledá jen stěží.  

Jinými slovy, prostor by měl být rozdělen na dvě části. Na té, kterou dnes autobusy přijíždějí a kde jsou jednotlivá stání pro nástup cestující, by mělo do budoucna vyrůst parkoviště spravované patrně Českokrumlovským rozvojovým fondem.

Samotná budova a prostor kolem ní by mělo město nabídnout k odkoupení nebo pronájmu za předpokladu, že autobusová doprava tu zůstane zachována. Toho se lidé obávají nejvíce. „Já tyto obavy chápu. Jak zachování provozu autobusového nádraží, tak i třeba zachování inženýrských sítí chceme ošetřit věcným břemenem,“ ujišťuje starosta Carda s tím, že případnému porušení smlouvy novým majitelem či nájemcem, by mělo být zabráněno i vysokou smluvní pokutou, která by měla dorovnat hodnotu pozemku.

Jak to tedy bude s další variantou, kterou navrhovala část koalice, českokrumlovská TOP 09? Tato možnost počítala s tím, že nádraží zůstane v majetku města a může městu v budoucnu i vydělávat. Vychází z ekonomické studie, která tvrdí, že by si za určitých podmínek areál dokázal vydělat nejen na rekonstrukci, ale mohl by být i ziskový.
Na to včera odpověděl radní za TOP 09 Tomáš Zunt: „Osobně jsem přesvědčen, že prodej je sice legitimní variantou, ale také variantou z hlediska budoucnosti a zajištění funkce nádraží rizikovou. Pokud by zůstalo v rukách města, to by neztratilo vliv na chod autobusového nádraží do budoucna a neztratilo by ani toto strategické území. Bohužel dosud se nám nepodařilo pro tuto variantu získat mezi kolegy radními a zastupiteli většinu.“

Přesto se může celá situace ještě otočit. Vyhlášení záměru prodeje ještě neznamená, že se prodej uskuteční. Pokud by se zájemce nenašel, nebo by nenabídl odpovídající protihodnotu, může se stát, že autobusové nádraží zůstane městu. A tomu pak nezbude nic jiného, než se o areál skutečně postarat takzvaně za vlastní. Zatím nezodpovězenou otázkou zůstává totiž cena, za kterou by město nádraží odprodalo či pronajalo. Na jednání únorového zastupitelstva padla v této souvislosti částka kolem deseti milionů korun. Ta ale nemusí být cenou výslednou.