Od pondělí Městský úřad v Českém Krumlově obnoví úřední hodiny. Návštěvníci však budou v prvé řadě komunikovat s pracovníky podatelny. Jejich vstup do budovy bude regulovaný. Návštěvníka označeného vidiltelnou cedulkou si dovnitř odvede vždy příslušný úředník.

Městský úřad se tak částečně vrací do běžného režimu. Úředníci budou vykonávat veškeré agendy bez omezení, přednost ale bude mít komunikace s klienty v elektronické formě prostřednictvím e-mailu, telefonu, datových zpráv, poštou nebo přes podatelnu.

„K vyřízení záležitostí je nutné, aby se klienti elektronicky či telefonicky objednávali," upozorňuje tajemník Městského úřadu Radum Rouče. "Chceme zabránit shlukování většího množství lidí, kteří čekají na odbavení. Potřebné kontaktní údaje najdou zájemci na webu města a zjednodušeně také na vstupních dveřích do úřadu."

V úředních hodinách bude volně přístupná jenom podatelna. Je vyloučeno, aby se lidé volně pohybovali po budově. Objednaní klienti po příchodu dostanou visačku s označením „návštěva“ a odvede si je doprovod z řad pracovníků úřadu.

Úředníci v naléhavých případech částečně obnoví místní šetření, nicméně budou omezeny osobní schůzky a porady ve velkém počtu účastníků. Jednání budou nadále vedena prostřednictvím videokonferencí. "Část úředníků bude stále pracovat z domova, abychom co nejvíce snížili rizika přenosu koronaviru," doplnil tajemník.

Na úřadu platí přísná hygienická pravidla. "Exponovaná místa jako zábradlí, kliky, tlačítka na výtahu a další jsou několikrát denně dezinfikována," sdělila mluvčí Českého Krumlova Petra Nestávalová. "Na chodbách jsou také k dispozici dávkovače s dezinfekcí na ruce. V budovách úřadu platí povinnost dodržování dvoumetrového odstupu od ostatních osob a nošení roušek." Pracoviště s přepážkami jsou vybavena průhlednými bariérami, které chrání pracovníky úřadu i jeho klienty.

Od pondělí 20. dubna budou tedy opět obnoveny úřední hodiny v plném rozsahu:

Základní úřední hodiny pro veřejnost pondělí 7.30 - 17.00, úterý 8.00 - 14.00, středa 7.30 - 17.00, čtvrtek 8.00 - 14.00, pátek 7.30 - 13.00

Podatelna po 7.30 - 17.00; út 7.30 - 15.30; st 7.30 - 17.00; čt 7.30 - 15.30; pá 7.30 - 13.00

Pokladna po 7.30 - 17.00; út 7.30 - 14.00; st 7.30 - 17.00; čt 7.30 - 14.00; pá 7.30 - 12.00

Pracoviště cestovních pasů, občanských průkazů, evidence obyvatel, registru vozidel, řidičských průkazů, registru podnikatelů a matriky: po 7.30 - 17.00; út 7.30 - 11.00; st 7.30 - 17.00; čt 7.30 - 11.00; pá 7.30 - 12.00