Při kompletní rekonstrukci zůstaly původní pouze opěry a středová podpěra z kamenného zdiva, vše ostatní se vyměnilo. Přípravné práce probíhaly už od podzimu loňského roku, úplná uzavírka mostu a práce na něm začaly od nového roku. „Měsíc trvala demontáž nosné konstrukce a sanace spodní stavby. Následně stavbaři nainstalovali ocelovou nosnou konstrukci včetně dřevěné mostovky, vozovky, zábradlí a chodníku. Na tyto části je použité dubové, modřínové a smrkové dřevo,“ shrnul průběh rekonstrukce místostarosta Zbyněk Toman.

Slavnostní zahájení 50. ročníku Rallye Český Krumlov na krumlovském náměstí Svornosti. Na snímku jeho vítězové Jan Kopecký a Jan Hloušek.
Rallye Krumlov se blíží. Podívejte se, kudy se jede a kdy budou uzavírky silnic

Oprava Lazebnického mostu byla náročná stavba, zejména z hlediska umístění stavby v centru města. „Museli jsme se vypořádat hlavně s obtížným přístupem k samotnému mostu. Tento problém jsme vyřešili 700 metrů dlouhou provizorní příjezdovou cestou, kterou jsme zřídili v řece Vltavě od pivovaru až k mostu. Veškeré práce s těžkou technikou probíhaly přímo z násypu v řece,“ říká Jiří Urban ze společnosti MI Roads, která prováděla rekonstrukci mostu. Násyp v řece byl po skončení rekonstrukce zase odstraněn.

Stavbaři se museli i vyrovnat s velkou vodou, kterou způsobilo rychlé tání sněhu na Šumavě a která začala den před Štědrým dnem a trvala až do konce ledna. Omezení na mostě mělo původně trvat 6 měsíců, nakonec se podařilo zprovoznit most pro pěší za 3,5 měsíce a za 4 měsíce je most zprovozněn kompletně i pro dopravu. „K rekonstrukci jsme přistoupili mimo sezónu, abychom minimalizovali její dopad na obyvatele, provozovatele podniků i návštěvníky. Děkuji podnikatelům v centru, pro které to bylo náročné období, za vzájemnou spolupráci i pochopení nevyhnutelnosti rekonstrukce,“ říká Zbyněk Toman.

Zdroj: Deník/Zuzana Gabajová

„Chtěl bych vyzvednout spolupráci se zástupci investora města Český Krumlov a Povodím Vltavy, kteří se s námi podíleli na věcném a rychlém řešením problémů tak, abychom společně dokázali v tak krátkém zimním čase provést,“ dodává Jiří Urban.

Lazebnický most byl prakticky v havarijním stavu, dřevěné části mostu byly vyžilé, napadené dřevokaznou houbou a původní ocelové nosníky z 50. let minulého století byly zrezivělé. Poslední oprava proběhla v roce 2009 a týkala se pouze výměny dřevěných částí mostu a povrchové úpravy ocelových nosníků. Rekonstrukce vyšla město na 32 milionů korun.