Letoun DC-6B v 15.17 přeletěl nad Lipnem nad Vltavou a pokračoval dál na Krumlov, nad kterým dvakrát zakroužil, pak proletěl ještě třikrát mezi Krumlovem a Mirkovicemi nad údolím Vltavy, než pokračoval na Planou. Proletěl se ještě jednou nad Boršovem a přistál na budějovickém letišti. Z Budějovic odstartoval v 16.08 a odletěl zpátky do Rakouska, Krumlov na zpáteční cestě minul.

Zdroj: Youtube

„Dneska návštěva z Rakouska se zajímavým strojem Douglas DC-6B. Startovali ze Salcburku, nad Krumlovem udělali několik otoček (zřejmě než jiný stroj uvolní přistávací dráhu) a pak přistáli na budějckém letišti,“ okomentoval kroužení letadla nad Českým Krumlovem Ondřej Vítek, který ho zachytil i na videu.. „Tento luxusní stroj byl vyroben v roce 1958 v USA a byl zakoupen Jugoslávskými aeroliniemi, aby sloužil osobně pro Josipa Broze Tita. V roce 1975 ho Tito prodal nejvyššímu představiteli Zambie Kennethu Kaundovi. Pak bylo letadlo odstavené v Africe, až se dostalo do Rakouska. Na ocase je dnes zdobeno logem Red Bull.“

Letoun je totiž korunovačním klenotem flotily, kterou se chlubí tyrolský tým The Flying Bulls (Létající býci). „Byl sestrojen v roce 1958 a má za sebou působivou minulost. Pilotovaly ho hlavy států a jejich slavní hosté po celém světě. Pouhá velikost a nezaměnitelné tvary DC-6B jsou impozantní podívanou i dnes,“ píše se na webu týmu.

EG.D chystá rekonstrukci plynovodu pod Plášťovým mostem.
Další uzavírka v Českém Krumlově. Bude se měnit plynovod pod Plášťovým mostem

„My ho viděli nejdřív přelétat přes město, bylo jasné, že to není jen tak. Nejdřív jsme mysleli, že to je vojenské letadlo, když letí tak nízko. Když šel na otočku, dohledal jsem si ho na FlightRadaru,“ popsal Ondřej Vítek.

„Já ho viděla cestou na autobusové nádraží a nejdřív mě napadlo, jestli to není snad nějaký bombardér,“ popsala Martina Málková, která také DC-6B natočila na mobil. „Překrásný stroj to je a ten přelet byl opravdu působivý.“

Douglas DC-6 je čtyřmotorové dopravní letadlo s pístovými motory vyrobené firmou Douglas Aircraft Company mezi léty 1946 až 1958. Původně byl konstruován ke konci Druhé světové války jako transportní letoun. Po válce byl upraven na soutěž s Lockheed Constellation pro dálkovou leteckou dopravu. Bylo vyrobeno více než 700 kusů těchto letadel. Některé ještě dnes slouží jako Cargo letouny, protipožární letouny i vojenské transportní. (Zdroj: Aviation Fan Club)