Jedním z nich byl odlet 30. června do bulharského Burgasu, který měl tříhodinové zpoždění. Jak ale uvedla Alexandra Petre, marketingová manažerka rumunské společnosti Fly Lili, která lety do Bulharska zajišťuje, jednalo se o ojedinělou situaci.

„U letového řádu z Burgasu do Českých Budějovic nepočítáme s dalším zpožděním. Lety budou provozovány podle zveřejněného harmonogramu bez úprav,“ uvedla.

Podle ředitele Letiště České Budějovice Ivana Trhlíka, je těch důvodů nabírání zpoždění u letů hned několik. Jedním z nich je nebývalý zájem o cestování letadlem, tím dalším pak málo personálu nebo nedostatek letadel, na který již v minulosti upozorňoval. „Výroba tak nestačí pokrýt poptávku. Majitelé letadel, což jsou letecké společnosti a leasingové společnosti, je pak logicky umisťují tam, kde jim generují největší zisk,“ vysvětloval.

Současně s tím dodal, že právě letní měsíce jsou obdobím, kdy jsou letecké trasy do evropských letovisek výrazně přetížené.

„Letadla jsou leteckými společnostmi využívána bez několika hodin, během kterých se provádí předepsaná údržba, prakticky celý den. Dohnat pak vzniklé zpoždění je obvykle téměř nemožné. Zpoždění se naopak řetězí a působí další provozní problémy všem - cestovatelům, poskytovatelům letových navigačních služeb, cestovním kancelářím, letištím i leteckým společnostem samotným,“ řekl Ivan Trhlík s tím, že vyřešení situace v krátkodobém horizontu nevidí.

„Naprosto ale chápu rozčarování cestovatelů vzhledem k nepředvídatelnosti situace. Chtěl bych být optimistou, ale bohužel nezbývá nic jiného, než se obrnit trpělivostí,“ uvedl.

Ve společnosti Fly Lili jsou na to podle slov Alexandry Petre připraveni. „V případě neplánovaného zpoždění poskytujeme asistenci, jako je občerstvení, ubytování a náhradní lety, abychom minimalizovali nepříjemnosti pro naše cestující,“ uvedla.