Ačkoliv má být besednická pobočka České pošty podle oficiálního rozvrhu otevřena třikrát v týdnu do 16 a jednou dokonce do 17 hodin, skutečnost bývá podle obyvatel Besednice odlišná.

To zlobí například místního Jiřího Marka. „Když pracovnice besednické pošty čerpá dovolenou anebo je nepřítomna z jiného důvodu, zastupuje ji náhradnice. A v takových případech nebývá pošta otevřena déle než do půl třetí. To se stalo třeba i minulý týden,“ postěžoval si.

Podle něj by měla pošta v 21. století poskytovat své služby na jisté úrovni. A i v případě, kdy stálou pracovnici střídá náhradnice, zorganizovat vše tak, aby klienti žádnou změnu nezaznamenali. Natož změnu k horšímu. „Když člověk chodí do práce, ani si pak nemá šanci vyzvednout například doporučenou zásilku, kterou má na poště uloženou,“ podotkl Jiří Marek.

Že může být zkrácení otevírací doby pro místní problém, připouští i Hana Červinková z Besednice. „Já jsem v důchodu, takže je mi to celkem jedno, ale vím, že spoustě lidí to vadí. Zvláště těm, kteří pracují,“ řekla.

Tisková mluvčí České pošty Marta Selicharová vysvětlila, že hodiny pro veřejnost po dobu nepřítomnosti administrátorky jsou v besednické pobočce pošty omezeny z důvodu dopravní obslužnosti. „V pozdějších hodinách už totiž administrátorce nejede spoj zpět,“ upřesnila mluvčí.

I přesto se však podle ní snaží Česká pošta dbát na to, aby byly minimálně jednou týdně hodiny pro veřejnost v Besednici prodlouženy.

„Pro administrátorku v takových případech mimořádně jezdí naše služební auto,“ vysvětlila Marta Selicharová. „Minulý týden se tak ale nestalo z důvodu velmi špatných povětrnostních podmínek. Zákazníkům se proto omlouváme,“ dodala mluvčí pošty.

Připomínky místních obyvatel k otvírací době besednické pošty už zaznamenal i starosta městyse Petr Trajer. „Čekám, až svou stížnost někdo zformuluje písemně, pak se touto záležitostí budu oficiálně zabývat,“ sdělil.