Podle zpráv, které se mezi lidmi dají zaslechnout například ve Frymburku či jeho okolí, nemá nedávno dovezený výletní parník povolení k provozu a bude muset být vytažen z lipenské přehrady na břeh. „Opak je pravdou, všechno je tak, jak má být. Státní plavební správa nám vydala dočasné povolení k provozu, což je doklad, který zatím nahrazuje takzvané lodní osvědčení," sdělil včera Deníku Jiří Brom s dodatkem, že úřední vydání dlouhodobého osvědčení trvá několik dní.

Podle informací poskytnutých Deníku Jiřím Bromem ze společnosti provozující loď Adalbert Stifter má plavidlo takzvané Prozatímní osvědčení k vnitrozemské plavbě. To vydala státní plavební správa 21. května letošního roku. Toto dočasné povolení k provozu platí do dvanáctého června. Podle Jiřího Broma by oficiální dlouhodobé osvědčení měla firma obdržet v prvních červnových dnech.

Jeho slova víceméně potvrdil Hynek Beneš z pražské Státní plavební správy. Jak sdělil, vydání osvědčení je ve své podstatě správním řízením mezi provozovatelem lodi a Státní plavební správou. Ta není v tuto chvíli oprávněna komukoliv sdělovat v jakém stavu řízení je. Faktem ale podle něj zůstává, že udělování dočasných povolení s následným dlouhodobým osvědčením je standardním postupem v takových situacích.
Možná, že si pojem Dočasné povolení někdo vysvětlil jinak.

Všeobecně vzato se loď musela podrobit něčemu, co motoristé znají jako technickou prohlídku. Vzhledem k tomu, že ji společnost do republiky přivezla ze zahraničí, musí být vybavení lodi v souladu s tuzemskými požadavky, které může mít a má každý stát jiné nebo lehce rozdílné. Také to chvíli trvá.

Dlouhodobé osvědčení vydává Státní plavební správa většinou na dobu deseti let. Pouze v případě, že plavidlo bývá už přece jen staršího data, může být povolení uděleno na dobu kratší. V tomto ohledu to tedy mají lodivodi jednodušší než motoristé, kteří musejí na technickou jednou za dva roky.

Svoji připravenost zahájit provoz v nadcházející letní sezóně Jiří Brom včera doložil také finišem na technických pracích při instalaci zastávek v Přední Výtoni, Černé v Pošumaví a v Horní Plané. Tam všude už se instalují přistávací mola, nebo se jejich instalace chystá.
Odkud mohou pramenit podobné informace, jako ta zpochybňující provozuschopnost Adalberta Stiftera? „Nechci nic předjímat, ani spekulovat, ať si to přebere každý podle svého," řekl včera Jiří Brom.