Celý transport se speciálními vozidly váží 203 tuny, je dlouhý 48 metrů a vysoký 7,50 metru, napsal deník OÖN s odvoláním na Rosenberger Lipno Line s.r.o.

Marksburg vyrobený v roce 1968 přeplul „po vlastním kýlu“ začátkem března z Koblence do Lince. Tam byl renovován, natřen a přejmenován na Adalberta Stiftera, uvedl list. Transport ze Steyreggu na Lipno povede krokem po tři noci přes Linec-Urfahr,  Hellmonsödt a Bad Leonfelden a přijde na 100 000 eur.

V Urfahru tak budou v noci na 18. duben tramvajové linky nahrazeny náhradní dopravou, na asi 40 místech budou vyzdviženy či demontovány a znovu instalovány troleje a jiné elektrické vedení. Logistická příprava hovoří o 400 hodinách těchto prací. O plánovaných odstávkách dodávky elektřiny budou zákazníci informováni. Transport vjede na vozovky až v jednu hodinu, aby nepřekážel autobusům. Na akci se podílí 28 úřadů a 140 osob. „Lukas Dorn-Fussenegger, jednatel Rosenberger Lipno Line, si chválí dobrou spolupráci s partnerskými společnostmi a s politiky,“ dodává OÖN.