„Podle mého tomu už nikdo nevěří," řekl starosta Vyššího Brodu Milan Zálešák. Most sice leží v katastru města, jinak se ho ale rekonstrukce netýká a nedokáže s ní nijak pohnout. „V úterý jsem se účastnil kontrolního dne a zdá se, že problémy přetrvávají." Nejvíc zdržení odnášejí místní. „Pro lidi, a to hlavně z Malšína nebo Dolních Jílovic a dalších osad, kteří dojíždějí za prací do Brodu nebo třeba do Rakouska, je to katastrofa. Musí jezdit přes Přízeř a přes Hrudkov. Město od začátku nesouhlasilo s tím, aby tudy mohla jezdit veškerá doprava, chtěli jsme vyloučit alespoň kamiony a větší auta. Pustili tam ale všechno, a když tam brnkají zrcátka, jsou to ty lepší případy. V jednom místě se nedá vyhnout vůbec."

Jeho slova potvrdila Zdena Furičová z Dolních Jílovic, která denně dojíždí do Vyššího Brodu. „Hejtmanovi jsem dokonce poslala dopis s vyčíslením nákladů, jezdím čtyřikrát týdně a měsíčně mě jenom benzín navíc vyjde na osm set korun. Vlastní čas a amortizaci jsem si ani nedovolila započítat."

„Dopis jsem poslala hejtmanu Zimolovi," přiblížila Zdena Furičová. „Odpověděli mi, že oni s tím nic nezmůžou a že je to mrzí. Můj dopis přeposlali i na Správu a údržbu silnic, od nich mi ale po dvou týdnech přišla prakticky totožná odpověď. Nepočítala jsem s tím, že bych dostala nějaké peníze, ale čekala jsem, že to popoženou a že se to v tom termínu stihne. A výsledek je nula. Ta bezmoc je strašná."
Běžně jí cesta do práce trvá zhruba pět minut, s objížďkou zabere jedna cesta téměř půl hodiny. „Pohonné hmoty u nás jsou navíc dost drahé," dodala obyvatelka Dolních Jílovic. „Teď je ještě výluka vlaku, mohli jsme z Čertovky do práce jezdit alespoň vlakem. Šla jsem si vyzkoušet výlukovou dopravu. Pěšky jsem došla na Čertovku, kde je napsáno, že musíte dojít na Barabu, což je druhý přejezd směrem na Brod, takže musíte ještě kilometr a půl pěšky, a pak vás kilometr svezou. Tam jsem čekala od čtvrt na devět, mělo to jet v 8:23, čekala jsem do 8:40 a nic. Volala jsem kolegyni, aby pro mě přijela, a teprve pak, někdy po 8:45 přijel výlukový mikrobus. A nepřejte si slyšet, co zkusí řidiči autobusů na objížďce přes Hrudkov."

Antonín Krák, který minulý týden svolal kvůli zpoždění opravy mostu jednání, řekl, že podle stavebního dozoru je most postaven teprve z třiceti procent. „Ptali jsme se, jak je to možné, a podle firmy byl špatný projekt, měla problémy při zakládání stavby a také měla málo pracovníků. Dozor i projektant ale potvrdili, že projekt je v pořádku. Firma při obhlídce místa před podáním přihlášky do tendru mohla konstatovat nedostatky, ale nic neudělala a do tendru se přihlásila."

Stejná firma podle radního opravovala jeden most na Dačicku a také nestíhala termíny. „Zákon o veřejných zakázkách nám ale říká, že vždy musíme vybrat nejlevnějšího dodavatele, což byla opět firma HIRST CZ." Jednatel firmy vyměnil stavbyvedoucího a slíbil, že firma bude intenzivně pracovat i o sobotách a nedělích. „Upozornili jsme je také na klimatické podmínky, jelikož Vyšší Brod je ve velké nadmořské výšce. Prý celé dílo zastřeší nějakým stanem a budou ho vytápět, aby mohli dodržet technologie," dodal radní. „Zároveň se zavázali, že by do konce listopadu měli dílo dokončit a předat." On sám je ale skeptický.