Herec Tomáš Matonoha projíždí v luxusní limuzíně hraničním přechodem Wullowitz. Auto zastavuje policista. Vše vypadá na rutinní kontrolu. V tomtéž okamžiku se ale ze všech stran vyřítí ozbrojené komando speciální policejní jednotky rychlého nasazení. Křik, povely, zmatek. V tu chvíli se ozve: „Stop!“ To režisér Tomáš Vorel natočil další klapku ze svého nového celovečerního filmu Ulovit miliardáře.

Tomáš Matonoha ve filmuhraje nejbohatšího českého podnikatele Grossmana a je loven prakticky ze všech stran.

„Scénář jsem napsal společně s Martinem Nezvalem podle jeho knihy,“ zavzpomínal Tomáš Vorel. „Knížku jsem si normálně koupil v knihkupectví a protože se mi líbila, tak jsem Martinovi zavolal s tím, že bych podle ní rád natočil film.“

Základní dějovou linií filmu je hon na Grossmana. Jeho nepřátelé jej chtějí zdiskreditovat štvavou mediální kampaní, postavenou na zinscenované reportáži. Tomáš Matonoha alias Grossman dostane spásný nápad, koupí celou televizní stanici a bojuje proti novinářům a reportérům jejich vlastními prostředky.

„Tohle bych mohl točit pořád, celý den,“ pochvaloval si Tomáš Matonoha kvality svého miliardářského auta. V napjatých chvílích při svém zatčení se projevil jako dokonalý profesionál, trpělivě držel, když jej komando drsně hodilo na kapotu vozu. „Mě už zatýkají poněkolikáté, takže jsem si zvykl,“ odpověděl Českokrumlovskému deníku.

Matonoha pro film složil i ústřední píseň. Jeho hereckými partnery jsou Ester Janečková, Josef Carda nebo Milan Šteindler. „Ve vedlejších rolích se objeví i Jirka Mádl a Bolek Polívka. Oba dva si kvůli tomu nechali narůst plnovous,“ doplnil včera Vorel. Důvod? „Točíme na velice citlivou digitální kameru a na záznamu jsou vidět všechny šminky, poprašek pudru, nebo i nalepené umělé vousy. Takže aby se tomu zamezilo, musí mít herci vousy vlastní.“

Českokrumlovský region si Tomáš Vorel k natáčení nevybral náhodou. „Mám v Českém Krumlově bratra, navíc můj kamarád Pavel Hurda tam vlastní hotel, kde jsem přes zimu psal technický scénář k tomuto filmu,“ řekl Vorel. „Před tím jsem tu psal scénáře i ke Gymplu a Skřítkovi,“ doplnil režisér vzpomínku na své předhochozí filmy.