Zatímco řemeslníci a památkáři usilovně připravují na českokrumlovském zámku Hradní muzeum, tedy novou výstavní expozici určenou pro celoroční provoz, v podzámčí už se přemýšlí nad tím, jak tento fakt provázat s turistickým ruchem ve městě.

„Rádi bychom našli cestu a technické řešení, jak vytvořit hned od počátku nějakou společnou vstupenku pro určitý okruh a počet zařízení, kdy základem by bylo Hradní muzeum a dále Fotoateliér Seidel, pokud to jen trochu půjde, tak i Egon Schiele Art Centrum a myslím si, že určitě povedeme i diskuzi s naším oblastním Regionálním muzeem,“ okomentoval současnou situaci ředitel Českokrumlovského rozvojového fondu Miroslav Reitinger.

Budoucí společná vstupenka, pokud vznikne, není sice ve své podstatě nějakým rozsáhlým produktovým balíčkem, ale jako multi vstupenka by určitě vnesla do nabídky Českého Krumlova čerstvý vítr.

Vždyť za hranicemi podobné produkty a slevové karty existují v hojné míře a například některé rakouské zahrnují až sto padesát různých možností návštěv muzeí, pamětihodností i jiných zařízení za výrazné slevy.

A to s sebou přináší i multiplikační efekty. Turisté, aby co nejvíce využili slev, jezdí po regionu, bydlí v něm několik dní po sobě, utrácejí tak za ubytování, jídlo, benzín a podobně.

A to vše jsou věci, po kterých lidé pracující v turistickém ruchu českokrumlovského regionu a historického centra města zvláště už léta volají. Pozdržet turistu, donutit jej nějakou nabídkou přenocovat nejméně na jednu noc a pochopitelně také i utratit více peněz.

„Osobně bych se zařazení do takové nabídky nebránil, ale záležet bude na definitivním vyjádření našeho zřizovatele,“ řekl Ivan Slavík z Regionálního muzea v Českém Krumlově, jehož zřizovatelem je kraj.

Existuje ovšem i zdrženlivý názor. „Takových pokusů už tady bylo několik a vždy po nějaké době přestaly fungovat,“ říká turistický průvodce Oto Šrámek s tím, že tyto slevové karty jsou vhodné hlavně pro individuální turisty. V Českém Krumlově ale zatím převládají organizované skupiny, které většinou přijedou pouze na jeden den.

Proč vlastně už něco podobného v Českém Krumlově nefunguje dlouhodobě?

Místostarostka Jitka Zikmundová je toho názoru, že dosud chyběl v nabídce hlavní tahák. „Aby turista měl nabídku opravdu výhodnou, jsem přesvědčena o nutnosti zařadit do ní právě možnost návštěvy českokrumlovského zámku. Je to ale záležitost vývoje a jednání,“ říká.

Je tedy možné, že by se turisté v regionu dočkali v budoucnu kombinace, kdy by se ráno probudili, autobus by je dovezl na kramolínské sjezdovky v létě na turistické výlety, v zimě pro lyžování, posléze se vrátili zpět, druhý den navštívili zámek či nějaká muzea a například třetí den by je čekala exkurze do některého z regionálních pivovarů ať v Českých Budějovicích nebo v Českém Krumlově?

„Tato kombinace by asi nefungovala,“ míní k roztříštěnosti nabídky místostarostka. Podle ní by bylo vhodné soustředit se především na nabídku města jako takového.

Z podnětu některých privátních osob už v Českém Krumlově existuje takzvaná Krumlovská karta, do které je zařazeno několik nabídkových a slevových možností různé výše.

Mezi ně patří z nabídky Českokrumlovského rozvojového fondu i Fotoateliér Seidel.