Zimní stadion, autobusové nádraží a další témata, jako například provoz budov některých středních škol ve městě, to jsou body, které se v podobě bumerangu vrací na jednací stůl nyní už nově zvolených politiků v čele Českého Krumlova.

V minulém volebním období se řešení těchto problémů buď nepohnulo z místa, nebo pokročilo jen částečně. Podle slov starosty Dalibora Cardy to ovšem nyní vypadá, že v uvedených záležitostech bude na radnici panovat spíše názorová shoda. V jakém směru?

Co se týče autobusového nádraží, noví radní se nyní seznamují s nabídkami dvou firem, společnosti ČSAD Autobusy České Budějovice a firmy Swietelsky. Obě nabízejí odkoupení i zachování provozu autobusového nádraží.

„Konkrétní částky bychom zatím nechtěli zveřejňovat, ale řádově se jedná o desítky milionů korun,“ okomentovala místostarosta Jitka Zikmundová. Jak ale dodává Dalibor Carda, k lepšímu přiblížení nabídek bude ještě nutné osobní jednání se zástupci obou firem.

Ve hře zůstává i takzvaná městská varianta, čili úpravy a rekonstrukce v režii Českého Krumlova, a ta rozhodně není poslední v řadě. Oproti minulému volebnímu období je tedy z čeho vybírat. Zájem mají hned dva investoři najednou a městská varianta je rozplánována na etapy, takže je možné ji financovat postupně.

„Vzhledem k finanční situaci města a k tomu, že zatím nejsou vypsány žádné dotační tituly pro takový účel, se mi jeví městská varianta spíše komplikovaná,“ uvedl Martin Lobík za TOP 09 a dodává: „Řešení bude asi nutné hledat skrze investora. Ale pokud budeme pro něco hlasovat, pak jen pro varianty pro město vyloženě výhodné.“

Jinak řečeno, autobusové nádraží je lukrativní pozemek a pro Český Krumlov by bylo vhodné vytěžit z případného prodeje maximum.

TOP 09 chce podle Lobíka také hlasovat pro levnější a úspornou variantu ohledně zimního stadionu, částky v rovině čtyřiceti milionů a výše jsou podle něj v současné době nereálné.

„Za prvé potřebuje dostat stadion do pořádku, ale za druhé za vynaložení přiměřených finančních prostředků, což je do deseti milionů korun,“ shrnul Martin Lobík.

Zatím se radní shodli na tom, že výstavba zázemí návštěvníků z takzvaného kontejnerového systému je reálná. „V úvahu přichází i její umístění na severní části, kdy by se systém propojil se stávajícím zázemím stadionu a mohly by se tak i snížit náklady na provoz,“ dodala mluvčí radnice Jitka Augustinová.