Výuka na českokrumlovském gymnáziu již nebude pro mnoho žáků nudou strávenou nad učebnicemi a u monotónního výkladu unaveného učitele. Díky modernizaci, na kterou škola získala přes čtyři a půl milionu korun z Evropské unie, může být i hodina chemie zábavná. První etapa projektu zvaného Modernizace vybavení školy vedoucí k vyšší efektivitě a modernizaci výuky byla dokončena v lednu.
„V současné době již mohou učitelé a studenti školy pracovat v dalších pěti odborných učebnách s využitím nejmodernější didaktické techniky,“ řekla ředitelka Gymnázia Český Krumlov Jana Cipínová. „Jedná se o dvě digitální jazykové laboratoře, kde lze využívat konferenční systém přes sluchátka, dále ozvučené interaktivní tabule, elektronické slovníky a mnoho dalších možností, které moderní technika nabízí,“ dodala.
Sympodium
Důležitým pomocníkem je interaktivní obrazovka Sympodium, se kterou mohou kantoři pracovat v nově vybavených učebnách chemie a biologie. Díky dotekovému panelu docílí během výuky většího efektu.
„K dispozici jsou i vizualizéry – zařízení, které snímá a promítá předměty, pokusy i text,“ dodala Cipínová.
Velkých změn doznala také učebna základů administrativy. Žáci již nemusejí ťukat do zastaralých psacích strojů. Nová technologie posunula pro někoho možná nezáživný předmět úplně někam jinam.
„Je to daleko lepší! Psaní mě teď baví, tak jsem z naší skupiny nejlepší,“ pochlubil se například Dominik Ryba z Českého Krumlova. „Je určitě zajímavé, že nás paní učitelka vidí na svém monitoru. Ona ví přesně, co děláme. Pozná třeba, když se někdo ulejvá a půl hodiny nic nedělá,“ dodal.
Výuka formou hry
„Psaní je vlastně dělané formou soutěže, což je fajn,“ řekl Filip Okleštěk z Křenov. „Oproti základní škole, kam jsem chodil, je tady na gymnáziu cítit slušný vývoj. Chválím,“ dodal.
Oblíbenost programu, ve kterém děti při psaní pracují, zmínila i Cipínová: „V úplně nové učebně jsou k dispozici počítače a hlavně počítačový program, který si studenti od první chvíle zamilovali a na tyto hodiny se velmi těší. Psaní na klávesnici všemi deseti je dovednost, kterou jsme doposud učili na psacích strojích a nutno přiznat, že to bylo už hodně staromódní.“
Nová učebna, kde nechybí interaktivní tabule, není ale určená jen k psaní na stroji. Může se využít i pro jiné předměty.
Žáci netají, že je moderní způsob výuky baví. Podle jejich slov je učení hned akčnější.
„Určitě je to daleko efektivnější, protože se už nejedná o pouhý výklad učitele,“ řekl Ryba.
Tomáš Kotěšovský z Českého Krumlova si ale myslí, že by učitelé mohli s moderní výbavou více pracovat.
„Myslím si, že je to výborná investice. Učitelé se s tím jen musí naučit pořádně zacházet. Moc to nevyužívají, což je samozřejmě škoda,“ řekl Kotěšovský. „Vlastně vím snad jen o dvou, co to využívají. Jsou to učitelé zeměpisu,“ dodal.
V lednu tedy skončila první etapa náročného projektu. Modernizace laboratoří, což je etapa druhá, proběhne letos o hlavních prázdninách.