Také na jihu Čech v minulosti vedl stavbu dálnice Ing. Zdeněk Ludvík, nový ředitel firmy, která se uchází o zakázku na pokračování D3.

Novým ředitelem a předsedou představenstva společnosti Metrostav Infrastructure se stane Zdeněk Ludvík od 1. 8. 2021. Ve funkci vystřídá dosavadního ředitele Radima Čápa, který funkci opouští z osobních důvodů. Změnu potvrdilo představenstvo společnosti ve středu 28. 7. 2021.

Zdeněk Ludvík byl doposud ve společnosti Metrostav Infrastructure a.s. jejím výrobním náměstkem a místopředsedou představenstva. Od roku 2007 pracoval v mateřské společnosti Metrostav a.s. na pozicích asistenta stavbyvedoucího, stavbyvedoucího, hlavního stavbyvedoucího, vedoucího projektu, ředitele výstavby, výrobního náměstka a zástupce ředitele divize 4.

„Metrostav Infrastructure pokračuje v nastavené strategii. Naším cílem je zůstat prémiovou značkou v oblasti výstavby silnic a dálnic, kde nabízíme kvalitu spojenou s rychlostí výstavby a příznivou cenou. Kromě velkých celorepublikově významných staveb dálnic a silnic I. třídy se zaměřujeme rovněž na menší silniční projekty v regionech, kde plánujeme postupně posilovat naši přítomnost, abychom zvyšovali svoji schopnost operativně pracovat i na tomto druhu zakázek,“ říká Zdeněk Ludvík.

Od roku 2007 získal Zdeněk Ludvík v různých pozicích praxi na mnoha dálničních a silničních stavbách v celé České republice – jako hlavní stavbyvedoucí se podílel zejména na řízení referenčních staveb dálnice D3 Tábor – Veselí nad Lužnicí (hodnota zakázky 3,9 mld. Kč) a modernizací dálnice D1 v úsecích 03 a 06 (hodnota zakázek 1,5 mld. Kč) a působil i na dalších dálničních stavbách, je absolventem Stavební fakulty Vysokého učení technického v Brně, obor konstrukce a dopravní stavby.

Firma, kterou Zdeněk Ludvík nyní povede, patří do pětice těch, které podaly Ředitelství silnic a dálnic ČR nabídky na realizaci akce “D3 311 Třebonín-Kaplice,nádr.” Ta naváže na úsek Úsilné - Třebonín, který se aktuálně staví jako obchvat Českých Budějovic a má být hotov v letech 2023 - 2024.

Finančně nejvýhodnější nabídku na úsek Třebonín - Kaplice nádraží podala podle ředitele ŘSD Radka Mátla společnost Metrostav Infrastructure a.s. za cenu 1 877 774 472,56 Kč (což je zhruba 79% předpokládané ceny). Nejvyšší nabídka z uvedených pěti zněla na 2 054 979 376,11 Kč.

Stavba 8,5 km dlouhého úseku dálnice má vydané pravomocné stavební povolení. "Zahájení stavby se předpokládá ve druhém pololetí tohoto roku," uvedl před časem Radek Mátl na twitteru.

To, že Metrostav Infrastructure podala nejvýhodnější nabídku, ale ještě nemusí nutně znamenat, že akci bude také realizovat. Komise nyní posuzuje nabídky z hlediska jejich formální správnosti a dalších aspektů. Po vyhodnocení bude určen vítěz a tomu by měla být nabídnuta smlouva k podpisu.