Dvě firmy mají v současné době zájem o koupi českokrumlovského autobusového nádraží. Prodá Český Krumlov plochu i budovu, nebo se pustí do plánované vlastní verze úprav a zvelebování nádraží? Tuto otázku podle všeho zodpoví až budoucí zastupitelstvo vzešlé z nadcházejících voleb.

Čtyři roky různých jednání a debat nad architektonickými studiemi jsou pryč a předvolební slib daný před lety takřka všemi krumlovskými stranami a sdruženími je splněn stylem chytré horákyně: oblečeno, neoblečeno. Natřeno, vymalováno, ale bez zásadní změny.

„Je to tady opravdu jak za minulého režimu,“ řekla před nástupem do dálkového autobusu Anna Doležalová z Prahy. Její názor není osamocený, ale jsou i opačné, které sice uznávají, že Český Krumlov nemá v podobě autobusového nádraží nic reprezentativního, ovšem miliony korun by se měly vynaložit spíše na něco důležitějšího, co opravdu nesnese odkladu.

Jaký je tedy stav před volbami? „Bylo vydáno takzvané územní rozhodnutí pojednávající úpravy prostor na parkoviště, úpravy budovy a prostor zastávek,“ okomentovala současnou situaci mluvčí radnice Jitka Augustinová s tím, že na takzvané městské variantě, kdy se do oprav pustí Český Krumlov zčásti sám za vlastní, se může začít pracovat, nebo hledat zdroj dotačních peněz.

Ty budou nezbytné, protože jen první etapa revitalizace by měla dosáhnout zhruba pětadvaceti milionů korun a na ty je rozpočet města krátký.

Další možnosti otevírají nabídky investorů. „Ve čtvrtek nám přišlo vyjádření od firmy Swietelsky, ve kterém se uvádí, že výslednou částku nabízenou za koupi sdělí městu do konce října,“ okomentoval jednu možnost starosta Luboš Jedlička.

Ve hře je i druhá nabídka, kterou předložila městu společnost ČSAD Autobusy České Budějovice. Ta už konkrétní sumu zná.

„Co se týče nabízené částky, logicky zatím podléhá obchodnímu tajemství,“ sdělil v pátek Deníku generální ředitel Vladimír Homola. „Pokud by se nám nádraží podařilo odkoupit, chtěli bychom je zmodernizovat a vytvořit tady důstojný prostor nejen pro cestující, ale i pro související firmy typu půjčoven kol nebo lodí. Zhruba polovinu plochy bychom také chtěli vyčlenit pro parkování osobních automobilů.“

S těmito kroky by podle něj mělo souviset i rozšíření městské hromadné dopravy v Českém Krumlově a také ujištění, že žádný ze soukromých autodopravců, kteří nádraží využívají, nebude krácen na svých právech je využívat i nadále.

Vzhledem k tomu, že jedna z finančních nabídek bude známa až po volbách, bude tuto novou situaci nejdříve řešit pravděpodobně až zasedání nové politické garnitury v listopadu letošního roku.