Chcete si udělat pěší túru po stezce bývalých jihočeských mlýnů a hamrů nebo se nechat vtáhnout mezi hosty středověké hostiny na některý z hradů slavných Rožmberků?

Chcete si společně se svými dětmi letos v létě pořádně šlápnout do pedálů na některém z jihočeských okruhů husté sítě cyklostezek nebo spíš hledáte lázeňský pobyt jako vhodný dárek pro babičku k narozeninám?

Takto a podobným způsobem by od nynějška měla vypadat společná propagace Jihočeského kraje a jeho turisticky atraktivních částí ve zbytku České republiky a možná i v zahraničí.

Snad se tím podaří odstranit i zásadní turistický propad návštěvnosti některých lokalit během zimních, nebo naopak letních měsíců tak, jak na tento stav dlouhodobě upozorňují podnikatelé v cestovním ruchu.

„Nyní se budeme orientovat na jednotnou prezentaci jižních Čech jako celku, a to v rámci produktových balíčků, jako jsou například cykloturistika, wellness a lázeňství, pivovarnictví nebo třeba adrenalinové sporty,“ popsal nový trend hejtman Jiří Zimola s tím, že například na veletrzích cestovního ruchu tak budou nabízeny tematické programy vhodné pro sportovce, důchodce, ženy nebo rodiny.

Co na to Krumlov

Na letošním veletrhu Regiontour kvůli vysokým finančním nárokům samostatný stánek Českého Krumlova chyběl. Ve společné propagaci už není tolik vidět, přesto si ale vedení města od nové krajské koncepce slibuje hodně.

„Vznikem Destinačního managementu Jihočeského kraje v podobě Jihočeské centrály cestovního ruchu bude jednodušší prosazovat propagaci našeho města jako perly jižních Čech, ale i obráceně jižních Čech jako území, na kterém se nacházejí turisticky zajímavé lokality, akce i města, mezi které patří i Český Krumlov.

S novou ředitelkou Jihočeské centrály cestovního ruchu se znám osobně a věřím, že tato spolupráce bude fungovat,“ okomentoval situaci starosta Českého Krumlova Luboš Jedlička.

Novému zaměření managementu cestovního ruchu odpovídá jak jednotný design připravovaných tištěných katalogů a webových portálů, tak pozměněná role Jihočeské centrály cestovního ruchu.

„Centrála bude jako příspěvková organizace plnit roli destinačního managementu, jako je tomu v zahraničí. Dříve byla jednou kolejí cestovního ruchu, například vedle Jihočeské hospodářské komory nebo krajského úřadu, ale fungovala ne zcela koordinovaně a tyto koleje se mnohdy křížily a nespolupracovaly. To chceme změnit,“ uvedl hejtman Zimola.